woensdag 11 december 2013

De zoektocht naar de perfecte mascara - Part II

Eyes Right - Lush

 Rodelopergehalte: Meer dan oké voor het Filmfestival van Gent, misschien net niet sterk genoeg voor de Oscars. Eén laagje voor een natuurlijke, fijne look (niks voor mij). 4 of 5 laagjes voor meer drama: heel veel voor mij, want mijn wimpers waaieren mooi uit en zijn lekker dik aangezet. Hallo, expressie!  

Geschikt voor emo-kikkers: Miezer en een korte huilbui brengen deze mascara niet uit balans. Echter, tegen een douche of krokodillentranen lijkt Eyes Right niet bestand. Nu, vind ik al bravo voor een mascara die nergens claimt waterbestendig te zijn. 

Leukigheidje: Dat zijn er meer dan één, een goede gewoonte van Lush
Zo bevat deze mascara slechts één bewaarmiddel, daar waar andere exemplaren er gemakkelijk 4 à 5 bevatten. Het potje blijft dus zeker een tijdje goed, terwijl het je tere wimpers niet per se ten gronde richt door te veel, onnodige ingrediënten. Het gaat daarbij om methylparabeen: goedgekeurd en als veilig beschouwd door Europa, dus je hoeft niet in een Spaanse paniek schieten bij het woord "parabeen".
Ook steekt Lush nog een infusie van vers tarwekiemgras bij zijn mascara: terwijl je er als een vamp bijloopt, krijgen je wimpers de beste verzorging. 
De ingrediënten zijn trouwens afkomstig van leveranciers die niet op dieren testen én de mascara is geschikt voor veganisten. 
Heel lollig vind ik de verpakking, want erg atypisch voor een mascara: net zo'n druppelflesje van in de apotheek vroeger. Het borstelsteeltje is erg kort, wat even wennen is wanneer je de mascara aanbrengt. 

Voor uw portefeuille: € 14,95

Een nieuwe favoriet in mijn make-uptasje, maar het kan nog beter. Waterbestendiger vooral. 
And so, the saga continues...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...