zaterdag 7 december 2013

De zoektocht naar de perfecte mascara - part I

De enige die me zonder mascara gezien hebben, zijn mijn moeder (een baby met mascara is toch maar een gek gezicht), Mon Amour (soms voel ik me zo zelfzeker dat ik zeg dat hij me maar te nemen heeft zoals ik ben, basta) en mijn babbel-dokter (als je je ziel blootlegt, dan is wel of niet een laagje mascara geen issue). 

Ik en mascara, wij zijn een onafscheidelijk duo; we vormen zowaar een symbiose. Ik ben blond en heb dan ook erg lichtblonde wimpers. Het is de aanduiding "licht" die in dat woord zo bepalend is. Immers, met een rozig geblost, bleek velletje, blauwe ogen, een blonde haardos en lichte wimpers ben ik maar een "platte" verschijning. Mascara haalt het "platte" voor "verschijning" weg. 

Ik geloof steevast in het bestaan van de perfecte mascara. Ik dacht ooit dat ik hem gevonden had, met de M.A.C. Zoom Waterfast Lash - zwarter dan zwart. Bijna, bij benadering, héél dichtbij, niet helemaal. And so, the saga continues. 

Ik wil een mascara die mijn wimpers én een beetje verlengt én maxi volume geeft. Ik wil de kleur zwart voor de ultieme, expressieve blik. Èn hij is het liefst waterfast (ik heb soms mijn emo-momenten en dat is hier nog altijd België). 

Fan van en vertrouwen in make-upmerk M.A.C., dus snuisterde ik in hun rekken nog even rond. Met niet minder dan 22 varianten mascara ben je daar wel even zoet mee. Kiezen is moeilijk. 


False Lashes Waterproof - M.A.C.

Rodelopergehalte: Zou 2 keer zoveel kleur - intens zwart: check - afgeven van wimperwortel tot puntje en daarbij de wimpers aardig verdikken. 
Eén borstelstreek geeft bij mij een allesbehalve indrukwekkend valse-wimper-resultaat. Dan zijn mijn wimpers dus wel echt ragfijn?! 3 tot 4 streken helpen, een beetje. Ik zou me beter bekwamen in het aanbrengen van echte valse wimper. 
Of ik moet de tijd eens vinden om de overige mascara's uit te proberen, zoals de Opulash Optimum Black Waterproof. M.A.C., here I come!

Geschikt voor emo-kikkers: Tot 12 uur bestand tegen water, tranen en vocht: helemaal waar! Geen panda-ogen-risico bij de waterproof mascara van M.A.C! De Belgische Drama Queen in mij loves it, ook omdat hij met een tweelagige oogmake-upverwijderaar toch vlot weg te vegen is. 

Leukigheidje: Op de website van het make-upmerk kun je op zoek naar dè mascara voor jou, door te selecteren op bepaalde eigenschappen. Het systeem is natuurlijk niet sluitend: ik koos zo deze False Lashes Waterfast. In 1 klik bestel je het ding en krijg je het even later thuis aan. 

Voor uw portefeuille: € 17
And so, the saga continues...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...