maandag 30 september 2013

Overstag voor Lush!

Merken die lief zijn voor je lijf én voor alles er rond, die hebben een streepje voor bij mij. De wereld van cosmetica is van chemische aard en ook nogal groot. Je snapt: ik ken er allesbehalve alles van. Al heb ik mede door mijn werk wel een beetje notie. Dus gaat dat stapje per stapje bij de ontdekking van zulke merken.

Lush verscheen al eerder op mijn radar, al nam ik nog nooit een potje mee naar mijn badkamer wegens ofte geen tijd om het gamma te ontdekken, ofte te overweldigd door de geuren in de shop.

Dat ik het merk steevast enkele keren terug tegenkwam bij onder andere vrouw met krullen en boontje voor bio-cosmetica, Amoorie, maakte dat het op mijn radar bleef. En een vaste waarde werd op mijn wishlist, naast spulletjes van Dille&Kamille, een lekkere badjas en een mooie puntenscherper.

Je begrijpt, de hemelpoorten openden zich dan ook, toen ik het rondpunt in de Brusselse Louizalaan moest passeren. Er zit daar namelijk - wat ik aanvankelijk niet wist - een Lush-shop. Bovendien hebben ze in die Lush-shop ontzettend vriendelijke mensen staan. Die alles één-voor-één aan me wilden uitleggen. 

Moest ik niet een kwartier later op een koffie workshop verschijnen, ik zou je het hele gamma zelf kunnen uitleggen. Binnen dat kwartier kwam ik echter al wel 't een en ander te weten. 'k Zette mijn trip richting koffie workshop dan ook verder met een Lush-zakje met daarin:

* een potje Big - voor dat erg gewenste volume in mijn überstijle, blonde lokken. De kracht komt uit het zeezout - je haar wassen met zout, het is eens wat anders - en de geur is verrukkelijk! Hoewel de massa zoete geuren vanille en kokos bevat en ik daar normaal geen fan van ben, ruikt Big lekker fris, zomers en opwekkend. Allemaal dankzij het zeewier, de limoen, citroen, sinaasappelbloesem, mandarijn en neroli. 
De prijs lijkt hoog, maar veel gebruik je niet per wasbeurt, dus je doet er een aardige tijd mee.

* Een flesje van The Olive Branch - dient om je een warm, comfortabel gevoel te geven tijdens en na de douche. Voor mij was vooral de kruidigheid, het frisse en pittige een GO: ik raak 's ochtends echt niet meer zo goed uit bed. Dit zou de pijn moeten verzachten én de energie doen stromen.
Ook fijn is dat de olijfolie - altijd schudden voor gebruik - afkomstig is uit eerlijke handel en het mandarijnsap vers uit de pers komt. 

* Ik had dan al wel een shampoo in mijn mandje, en thuis nog twee flessen in de douche, maar toch nam ik ook Squeaky Green nog mee. Deze bar doet het werk van drie plastic flesjes shampoo! Ook, het bevat munt - mijn favoriet bij cocktails - en rozemarijn - mijn favoriet bij het eten - die je zintuigen op diezelfde moeilijke ochtenden heel aangenaam wakker maken en je haar doen glimmen als nooit tevoren. 

Verder is het veganistisch, is het makkelijk mee te nemen op citytrip (ik suck wat travel light betreft en dit gaat me nu eens helpen) en heb je geen verpakkingsafval. 

Al valt het met dat laatste nogal mee bij Lush: alle flesjes en potjes kun je uitgewassen inleveren in de verkooppunten. Als beloning voor je goed gedrag krijg je dan trouwens een vers gezichtsmasker naar keuze! 

Verder geloof ik dat dit zowat het enige cosmeticamerk is dat volledige openheid geeft in de gebruikte ingrediënten: ze staan niet alleen netjes én met aanvullende informatie te pronken op het etiket, ook op de website vind je een complete lijst. Aanduidingen met welke natuurlijk en welke synthetisch zijn van aard en achtergrondinformatie, incluis.
Lush, lief voor jou, de andere mensen, de beestjes, de bloemetjes, de lucht, het water, de grond. 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...