vrijdag 6 september 2013

Nespresso Grands Crus Dharkan en Kazaar niet voor muurbloempjes!

Mmmh, I love the smell of fresh George - euhm, Nespresso - in the morning!

Dus spring ik dan ook vreugdevol in de lucht - ja, ook als ik nog maar net de slaap uit mijn ogen heb gewreven - wanneer de koerier de nieuwste Grands Crus Dharkan en Kazaar aan mijn voordeur aflevert. 



As you might know, heb ik mijn espresso graag intens, donker, pittig en met wat body: ik wil worden geprikkeld en uitgedaagd. Geen fluwelen handschoen in mijn koffiekopje. In de bokaal met Nespresso-capsules zie je hier dan ook vooral de zwarte-grijze en paarse kleuren uit het gamma van de intense espresso blends. In het voorjaar werd dat aangevuld met een schitterend vleugje Italië. 

Geen Dolce Italia voor George deze nazomer en herfst. Wel de smaak van een zwoele Zuid-Amerikaanse avond bij oranje-rode ondergaande zon, waarbij de nasmeulende grill je neus nog lichtjes prikkelt.  Ook tijdens mijn ochtenden vind ik zoiets geweldig.

Geen flets gedoe, maar passie in een kopje. En dat mag - zeker voor de nieuwe Kazaar gerust een ristretto-kopje zijn, want met een intensiteit van 12 en zijn unieke koffieblend is deze Grand Cru niet voor muurbloempjes. 

Dharkan schenkt je een rokerig aroma dat zeker niet opdringerig is, doch sensueel en krachtig. Het is het resultaat van een soort slow roasting: een langzaam brandproces bij lage temperaturen. Deze intense koffie is zoals een koorddanser: elegant, in evenwicht en sterk.

  Laat ik het nu net nogal voor koorddansen hebben. 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...