dinsdag 29 oktober 2013

Snuif de sfeer op van NY Streetfood - een must have!

Dat er een pak te beleven en ontdekken valt in The Big Apple dat kan mijn kleine teen ook wel raden zonder dat ik er al geweest ben, al staat een trip naar de nooit-slapende-stad wel op mijn to-visit-lijstje. Geloof je me niet op mijn woord, dan kun je bij ervaringsdeskundige Sstrid terecht! 

Gelezen? Nah, point proven!

Wat er ook meer dan te ontdekken valt, is geweldige streetfood. De stad heeft misschien wel de meest dynamische en kleurrijke streetfoodscène ter wereld. Ook al denken velen bij lekker eten uit kraampjes op straat in eerste instantie aan Azië.

Ook de Amerikanen zelf zijn zot van het boek


Niet verkeerd: gepassioneerde kok, Tom Vandenberghe, en gedreven foodfotograaf, Luk Thys, trokken zelf ook eerst naar het oosten - waar Tom jaren werkte als reisbegeleider - om de fijnste, leukste adresjes te verzamelen. 

Maar het oosten heeft niet als enige het officieuze patent op streetfood. Net zoals in hun eerdere kookboeken-meets-reisgidsen "Bangkok Street Food", "Hanoi Street Food" en "Singapore & Penang Street Food", trok het duo er nu in New York op uit om de lekkerste happen vast te leggen op papier en op de gevoelige plaat. Nieuw deze keer is dat Jacqueline Goossens, de Belgische journaliste die sinds 1980 in de stad woont, alles doorspekt met heerlijke verhalen over de verbazingwekkende stad. 


Ik kan je vertellen dat de recepten opnieuw een voor een vragen om klaargemaakt te worden, dat ik honger krijg als ik nog maar twee pagina's heb omgeslagen, dat de lay-out nog meer dan in de vorige boeken ontzettend leuk en mooi is, dat de verhalen boeien ... Maar je kunt het ook zelf ontdekken. 



Begin met het onderstaande filmpje. Daarna loop je maar best naar de Boekenbeurs in Antwerpen waar de soul mates op 11 november signeren aan de stand van Lannoo, om je een exemplaar van een van de leukere Vlaamse kookboeken van het jaar aan te schaffen! Wedden dat het ticket richting The Big Apple dan automatisch volgt?




New York Street Food - Koken en reizen in de 5 stadsdelen
Tom Vandenberghe, Luk Thys & Jacqueline Goossens
Uitg. Lannoo
€ 24,99
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...