maandag 28 oktober 2013

Reserveer snel met Tablebooker

Ik begrijp het wel, maar ik vind het echt niet leuk wanneer ik voor een tafel in een fijn restaurant maanden op voorhand moet reserveren. Terwijl ik niet eens zo moeilijk ben, want nogal gemakkelijk ook midden in de week vind dat het eten speciaal mag zijn. 

Ik weet immers niet eens hoe ik me deze avond ga voelen, laat staan dat ik kan inschatten of ik die misschien niet zo dooie vrijdagavond in september 2014 zin ga hebben in haute cuisine. Ik geef wel grootmoedig toe dat de kans klein is, dat ik als lekkerbek géén zin zou kunnen hebben in een fantastisch maal. 

Edoch.


Wat mijn avondeten of lunch betreft, ben ik nogal van het type "à l'improviste". Ik volg veelal mijn buikgevoel, mijn goesting. Het feit dat ik geen kleine koters heb rondhuppelen, een flexibele job heb, in een stadse omgeving woon en L'Amour meestal ook van die soort is, maakt dat het improvisatie-plan tamelijk goed werkt. 

Gaat dat plan vanaf nu nog gemakkelijker maken: de app Tablebooker!  Al wie gezegend is met een iPhone kan het kleine programmaatje in één swipe GRATIS downloaden in de welbekende App Store.

Honger of plots the urge om uit eten te gaan? Vanuit je locatie kijkt de app welke zaak nog een tafeltje voor 2, 4 of zelfs 12 personen heeft. In dat laatste geval hoop ik dat ze veeleer een hele "tafel" ter beschikking hebben. 

Ook belangrijk, bij welke zaak je op dat moment kunt reserveren. Even aantikken en daar is de specifieke informatie over het restaurant of bistro naar keuze. Opnieuw maar één swipe nodig om te reserveren. 

Heel leuk is het dat wanneer je je phone horizontaal houdt - als in: je scherm met de startknop bv naar rechts; het scherm dwars dus (het duurde wat voordat ik het doorhad wat ze nu precies met "horizontaal" bedoelden) - je bij het tabblad "lijst" een kaart te zien krijgt met daarop de betrokken resto's. Bij het tabblad "details", kun je in dezelfde horizontale modus doorheen mooie, grote sfeerbeelden van de eetplekken swipen. Gewoon je telefoon weer rechtop draaien om terug te keren naar het overzicht of de restaurantpagina.

Minder leuk is het geringe aantal eetplekken dat zich momenteel heeft aangesloten bij Tablebooker. Voor Leuven, levendige stad, bruisend van fijne eetgelegenheden, waren dat er welgeteld 6! Nu, enkele van mijn favorieten stonden er gelukkig al bij. Moet ook worden gezegd: de app is nieuw en de mensen erachter zijn nog volop bezig met de uitbreiding ervan. 

Wordt dus ongetwijfeld vervolgd en aangevuld! 
En vergeet niet, ik weet nu immers toch nog niet waar ik de volgende maand zin in zal hebben... Wat zou het dan, dat er nu nog maar 6 Leuvense plekken op te zoeken zijn?!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...