zaterdag 9 maart 2013

Nieuwe beauty-favorieten


Producten die het woord "huidbeeld" durven gebruiken, zijn volgens mij te wantrouwen. Spreek toch gewoon van "je huid". Voel ik me meer betrokken. Ook de rest van de verpakking/stijl van Weleda ademt een en al jaren 70 en 80 uit. Lees: kan een opfrissing gebruiken. Kleurdegradé en sporen van een of andere aureool zijn voor mij synoniem voor "geitenwollensokken".
Ja, ik wil heel graag natuurlijke, biologische, ecologische - en de rest van die rimram - producten, maar ik wil géén geitenwollensokken. Trouwens, iets praktisch en goed mag ook mooi zijn. 
En goed is het absoluut! Eén, want Weleda gebruikt voor zijn producten het meest strenge bio-certificaat: bio, natuurlijk, eco en de rest van de rimram. Twee, de geur van deze berken douchepeeling is gewoon fantastisch: ik moet me er altijd toe verplichten het schuim af te spoelen in plaats van er de hele dag mee rond te lopen. En drie, mijn huid kikkert er duidelijk van op: strakkere billen en zachte benen. 

*

Dat ietwat jaren 80 merk van natuurlijke producten waarover ik hierboven schrijf, heeft ook een lippenbalsem in zijn gamma. Ik probeer al jaren af te kicken van mijn Labello-verslaving - niet alleen van het product, ook van het merk - dus ik sta open voor nieuwe testers. Afgelopen winter - ja, bye bye winter! Je kunt vertrekken! - deed ik het met de tube van Kiehl's. Deze vette lippenbalsem wordt door menig beautynista serieus bewierookt.
Het leuke aan de crème - moet ik eigenlijk zeggen - van Kiehl's is dat je meteen ook voorzien bent van een gloss. 
Echter, het smeersel is zo vettig, dat je bij het spreken al moet uitkijken, dat je niet uitglijdt met je lippen. Beter vind ik dan de stift van Weleda, te vergelijken met Labello inzake consistentie. De geur van zachtbloeiende rozen en vanille krijg je er gratis bij. En ook hier: gladheid alom! Irritante lipvelletjes krijgen bij Weleda zelfs minder kans, dan bij de übervette crème van Kiehl's, mijn gedacht. 
Laat die verslaving maar weer komen!
 
*
 
 
En hopla, laatste nieuwe favoriet: een mascara met de welluidende naam - hoor die trommels al - "MEGA VOLUME BLACK SMOKE COLLEGENE 24H"!!!!!! Sorry, die uitroeptekens moeten er toch gewoon bij?!
Ik ben geen L'Oréal-fan, en de allergie die mijn huidbeeld door het merk vertoonde zo vlak voor Kerstmis zal daar zeker voor iets tussen zitten. Bovendien koop ik al jaren mijn mascara kwijlend en met ferme hartkloppingen bij M.A.C. of Shu Uemura: de enige mascara die naam waardig. De enige mascara ook die doet wat ie belooft: je een smashing blik bezorgen. En dat kunnen mijn frêle, blonde wimpers wel gebruiken. Trouwens, die zijn dan altijd - immer en altijd - zwart én waterbestendig.
En nu kwam L'Oréal aanzetten met een mascara die niet waterbestendig is, die eerder een marketingetiket lijkt te dragen en die niet van M.A.C. of Shu Uemura is.
En die mascara is steengoed: hij houdt zijn belofte en gezien de naam van het product is dat werkelijk fenomenaal! Ik moet er alleen aan denken het borsteltje niet aan mijn wimpers te zetten op een regenachtige dag. Auch, België.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...