dinsdag 10 mei 2011

Droog geknipt bij Wakko

Tijdens de lunch liet ik de paprikasoep voor wat ze was: afwaswater met brokken paprika. Dat kwam omdat enkele weken geleden leuke vriendin de Journaliste enthousiast mailde over haar nieuwe kapsel. Het was geen verandering à la van lang elegant golvend haar naar een hippe, opvallende en asymmetrische carré inclusief pony. Neen, het was "een subtiele verandering, een hele opfrissing. Leuk én handig. Voor niet eens zoveel geld.". Ja, en zoiets prikkelt natuurlijk mijn interesse. Ik zat achter mijn MacBook als een dorstige tekkel: tong kwijlend uit mijn mond, ogen wijdopengesperd. 

Maar ze was nog niet klaar met haar enthousiasme. De Journaliste had ook eerder een interview gedaan met de chef van het salon en dat was "ook een gedreven en leuk gesprek". En dan nog meer magische woorden: "ik heb een vriendinnenkortingsbon voor jou." Goed, korte metten. Ik wilde weten waar en hoe en met wie en wanneer en ... ik ook zo'n kapperservaring kon hebben! Nu, stante pede!

Voor - moe, fluffy en harig
En zodoende liet ik mijn lunch links liggen om me droog te laten knippen door Fabian bij Wakko Brussel, het broertje van het Gentse filiaal van de vriendin. Zoals Fabian me - ook al - enthousiast vertelde: "wanneer je haar droog knipt, dan boetseer je eigenlijk een kapsel. Je laat het haar leven en de weg tonen. De stappen die je moet nemen om tot een bepaald coiffure te komen, liggen niet vast zoals bij nat knippen." In die zin is het moeilijker, maar het is ook een creatiever proces. 

Bovendien weet de kapper voordat hij begint hoe je haar zich gedraagt als het los en droog hangt. In mijn geval: zoals pierenverdriet. "Oh, absoluut geen volume", ondermijnt Fabian met zijn vriendelijk Frans accent meteen mijn hoop op een wulpse haarbos. Attent dat hij is, verzekert hij me echter ook meteen dat hij er wel iets leuk en pittigs van kan maken. "Laagjes, maar niet te veel. We willen geen McGyver. En wild en los ingeknipt", dat klinkt me goed in de oren. 

De vrees voor de afwezigheid van het wassen - voor velen het leukste moment van het kappersbezoek - is ongegrond. Niet alleen verkies ik dat degene die aan mijn haren plukt tenminste weet hoe die vervelende slierten zich gedragen, maar deze Wakko Fabian draait, trekt, snijdt en masseert mijn haardos en hoofdhuid ook. Mijn hoop op nu eindelijk eens een kapsel met pit dat bij mijn gekke snoet past, groeit bij elke van zijn creatieve uithalen. 

Hoewel mijn nieuwe coiffure een uur later toch weer in zijn eigenzinnige plooi ligt, stapte ik met een beetje meer zelfvertrouwen het salon buiten. De zon scheen aan een blauwe hemel en ik was bijna door Brussel aan het huppelen. Voor een goed begrip: ik was dus blij. En nu, nu zal ik stiekem nog wat in de spiegels en vitrines gluren om de blijdschap te voeden en de eigenzinnigheid van mijn haar naast me neer te leggen.

Nog steeds moe, maar wel blij
Moe en fluffy en iets minder zeker, maar wel blij

Ik kreeg van Fabian drie bonnen mee, goed voor een korting van 50 %. Wakko heeft filialen in Antwerpen, Brussel en Gent. Interesse? Let me know!

5 opmerkingen:

  1. Daar lijkt me toch een flink stukje verdwenen, vooral boven de wenkbrauwen! Mooi mooi. Zelf ben ik een absolute kapperfoob, maar als ze nog eventjes geldig zijn en je wilt er echt vanaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geldigheid zonder restrictie behalve als de chef knipt, maar daar kan je op voorhand nog iets van zeggen. Sowieso is het niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super!
    mijn lange lange haar is niet te kammen als het nat is en de meeste kappers zijn boos als ze het droog moeten knippen omdat ze me dan niets kunnen aanrekenen voor een wasbeurt... :-s
    ^^
    Yay! een alternatief! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door dit stukje je blog ontdekt, en blijven lezen! I shall follow! Volgende week bel ik! Voor de bonnen zal het waarschijnlijk wel belachelijk laat zijn, maar stel dat je er nog eentje hebt liggen *zwaait enthousiast*. Leuk stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Joke,

    Bedankt voor je leuke reactie. Momenteel gaat het kalmpjes aan op deze blog, maar dat gaat snel weer veranderen.

    Jep, bonnen zijn allemaal de deur uit. Ik had er je graag eentje gegeven.

    Laat me weten hoe het was bij Wakko!

    Ciao!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...