donderdag 25 november 2010

Ik, pasta-immigrant

Mi chiamo Ruthi. Sono Italiana. Piacere. Ja voila, net de snerende, fijne regen-die-niet-weet-of-hij-nu-niet-liever-een-sneeuwvlokje-is getrotseerd om mijn naturalisatieprocedure af te ronden. Si, si, ora, io sono una vera Italiana!





Kijk voorbij dat blonde, kijk voorbij de rondingen, kijk voorbij de blekeroze huid en luister vooral voorbij dat Kempische-slash-Antwerpse-slash-Limburgse (zo schijnt het) accent, want me - scusa, io - doorstond de moeilijkste aller Italiaanse integratieproeven: pasta maken.





Veni, vidi, vici ... Maar dan in de tweede persoon meervoud: 'k ga dat nu eerst even opzoeken in mijn "Grammatica Italiaans voor gevorderden".


 Foto's by Stib

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...