woensdag 26 oktober 2011

Kookpotten der kookpotten: Demeyere

Mijn 18e verjaardag was het niet. Toen kreeg ik immers hét kookboek der kookboeken, dat van "den boerinnenbond". Dat was urgenter. Het moet voor mijn 21e zijn geweest. Toen kreeg ik van de mams twee kookpotten van Demeyere, de kookpotten der kookpotten, als je LeCreuset niet meerekent. 

Nu, dolblij als ik toen was met die verjaardagscadeau, zo teleurgesteld was ik toen ik ontdekte dat de inbrekers van nieuwjaarsnacht het niet alleen nodig vonden mijn appartement ondersteboven te halen, in mijn bed te rommelen, de kabel tussen dvd-speler en tv mee te nemen en mijn kapot digitaal fototoestel te stelen, maar dat ze zich ook per se mijn prachtige kookpottentrots eigen moesten maken. 

Sindsdien kook ik in potten van de Lidl en Carrefour. De eerste gekocht, de tweede verzameld met puntjes. Nah! 

De herinnering aan de geweldige kookkwaliteiten van het Belgische Demeyere is samen met het schorremorrie al lang vervlogen, maar sta het me toch toe hier een portie reclame te maken voor de nieuwe reeks, "Young by Demeyere". 

Ideaal voor die 21-jarige die dankzij de boerinnenbond weet hoe de receptuur luidt, maar nog nood heeft aan fatsoenlijk gerief: 3 kookpotten, 1 soeppot, 1 steelpan en 3 bakpannen. De afmetingen variëren, zodat voor ieders nood wel iets te vinden is, het design oogt strak en fris en het materiaal is degelijk (een geborstelde afwerking, roestvrij stalen handvaten die langer koel blijven, voor de potten een 3 lagige capsulebodem van 3 mm dik en voor de pannen een 5-lagenmateriaal).

Ja, die info over capsulebodems en lagen komt rechtstreeks uit het persbericht en dient vooral voor de techneuten. Elke kok wéét dat koken met Demeyere een plezier is en dat de puree zal smaken. Je betaalt er een duit voor, maar tenzij je ongevraagde gasten krijgt, beleef je er wel een heel leven kooklol mee.


Te verkrijgen vanaf decemeber 2011

3-delige kookpottenset: € 199
Soeppot met deksel: € 99
Steelpan zonder deksel: € 55
Bakpan met antikleeflaag 20 cm: € 89
Bakpan met antikleeflaag 24 cm: € 109
Bakpan met antikleeflaag 28 cm: € 129

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...