vrijdag 18 september 2015

FOOD: Toch een lastige, die zuurdesem en dat authentieke brood

Ik ben van mening veranderd. Ondertussen geloof ik niet meer dat er zoiets bestaat als "gemakkelijke zuurdesem" en het "gemakkelijke, authentieke brood" dat daaruit volgt. Na een tweede poging voor het brouwen van mooie zuurdesem en een nogal mislukt "authentiek" brood - tenzij je een soort van platbrood authentiek Belgisch vindt - is het inzicht gekomen.
 
Zuurdesem platbrood - Mislukt!

Waarschijnlijk laat zo'n slow-brood-baking zich niet vervatten in een alinea of twee van tientallen regels. Waarschijnlijk is er wat van aan, wanneer Chad Robertston - de stoere, surfende, inspirerende man achter Tartine Bakery en heer en meester in zuurdesembrood bakken -  meer dan 20 pagina's in zijn broodbakbijbel weet te vullen met uitleg over zuurdesem prepareren en het daaruit volgende brood bakken.

Het ziet er dus naar uit dat er op korte tijd hier geen "authentiek huisgebakken brood met zo'n fantastische gebarsten korst" uit de oven zal komen. Ik kruip even nederig terug in mijn hoekje van de zetel en lees pagina 45 tot en met 69 van Chad's boek nog eens een paar keer door, terwijl ik moed, energie en tijd probeer te verzamelen. Daarbij zijn jullie tips & tricks trouwens ook meer dan welkom. See you later!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...