donderdag 9 januari 2014

Day 19 - In My Bag - #30dayphotochallenge

Nu en dan zie je zo'n post opduiken in een of ander tijdschrift: "in de fruitmand" of "de handtas van...". Ik ben superfan: de inhoud van wat een mens aan kleine rommel verzamelt of wat iemand de hele dag meesjouwt vind ik reuzefascinerend.

In mijn sjakosj - van het Deense Friis Company, voor een heerlijk prijsje gevonden bij mijn hofleverancier Luz de Lux en de fijne woorden "Love is ..." herbergend op het binnenzakje - vind je:


Portefeuille: oudroze en polkadots, een match made for me in heaven. Gemaakt van paling"huid", wat ik pas achteraf ontdekte en een tikkeltje wansmakelijk vind (ik vind paling niet lekker). Maar, ouderoze en polkadots.
*
Portefeuilleke: let op de "ke". Loop ik sinds begin van dit nieuwe jaar mee rond, want ik wil het financieel allemaal wat slimmer aanpakken: bancontact en Visa werden te goede vriendjes. Dus nu haal ik de banden met cash opnieuw aan. Meer controle, meer overzicht. 
Erop: een meisje op een schommel. Eronder: "mood swings"
Yet Again: A match made for me in heaven! 
*
Zwarte Moleskine-agenda: kan al eens rood zijn ook, maar ik verkies eigenlijk zwart. Goede basics en zot van het hele gamma notaboekjes. 
Ik haat een elektronische agenda. En kom me nu niet af met dat het "erg gemakkelijk, vlot en nog wat" is: ik hou niet van die elektronische dingen, ik wil mijn afspraken in een net of leuk handschrift noteren, op papier, in het zwart en soms in het roze.Dat helpt me trouwens om zowat mijn hele planning van buiten te kennen. 
*
Trein- en busabonnement, rijbewijs en visitekaartjes: je weet niet altijd waar je heen wilt reizen die dag en wie je zult ontmoeten. Een verwittigd vrouw... En ook, voor mijn vaste job trein ik drie dagen per week naar Brussel. 't Maakt de treinbegeleider blij als ik dan kan tonen dat ik - of beter: mijn baas - heb betaald voor het gebruik van hun rollend materieel.
*
Sleutels: autosleutel, fietssleutel, usb-sleutel en huis- en brievenbussleutel. Ik sta niet graag op de stoep.
*
Roze balpennen, waarvan de ene roze schrijft en de andere gewoon knalroze is. J'aime la vie en rose! 
Ook omdat ik graag schrijf, met pen, op papier, overal en altijd.
*
  Nagellak van Essie: mijn favoriet merk wat lakjes betreft. Vlot aan te brengen, mooie kleurtjes met lollige namen. Daar val ik voor. Plus, ze drogen redelijk snel. Alleen niet snel genoeg: ik breng dan meestal mijn nagellak aan wanneer ik heel wat te typen heb. Mijn handen/vingers zitten dan nergens tegenaan (ik heb weinig geduld met nagellak) en kan de lak mooi drogen.
*
 Zakdoekjes: ja, van Hello Kitty, ja ik ben 33 jaar. Ik zag ze in Delhaize en vond ze perfect voor mijn nichtje van 4 jaar die dikwijls een loopneusje heeft. Kan ze dat snuiten in stijl. 
Mijn neus en sinussen doen ook al eens vervelend - zeker wanneer ik een oververwarmd gebouw binnenstap - en deze doekjes zijn tenminste niet oersaai.
*
Tijdschriften en boeken: deze keer is het een nummer van VT Wonen (een van mijn favoriete woonbladen) en een boek op Moleskine-formaat (leve de kerstman!) van Henning Mankell over Italiaanse schoenen, dat zich afspeelt in het Hoge Noorden. Ik val in herhaling, maar A match made... 
Ik ben dol op lezen en bladeren, dus zeul ik met plezier karrenvrachten aan boeken- en tijdschriftengewicht mee in mijn (grote) handtas. Ik ben alleen een erg trage lezer met weinig tijd, waardoor ik thuis nog een stapel "te lezen" heb liggen.
*
 Lippenstift: mijn lipbalsem is op, wat me eraan doet denken een nieuwe te scoren. 
Deze lippenstift is van Clinique en zat in een van de Deauty-dozen van de voorbije maand. Opnieuw, A match... , u kent het liedje ondertussen wel, want in een rood dat niet te overheersend is. Mijn redelijk smalle lippen zijn daar heel blij mee, want het geeft wel nog altijd de nodige pitch aan mijn bleke, blozende gezicht.
*
Brooddoos: ik probeer niet te veel afval voort te brengen, wat me zeker niet altijd lukt. Damn you, gemakszucht! Deze keer wel, dankzij een cadeautje van mijn schoonzusje: de brooddoos van Dagelijkse Kost. Moet ik het werkelijk nog eens herhalen?! A ... 
*
Briefjes: altijd - als in àltijd - heb ik minstens 1 lief briefje, gedicht of woordje bij van L'Amour. 'k Heb dat nodig, ik vind dat fijn. Zo'n romanticus en dromer ben ik wel.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...