maandag 8 juli 2013

Zomer en vakantie vibes met Somersby Appelcider

Bier met meer dan 3% en wijnen zijn er niet te verkrijgen in de supermarkt en dus drinken Scandinaviërs afwaswaterbier dat wel te verkrijgen is in de supermarkt,  kraantjeswater - dat er trouwens wel ontzettend lekker is - en ciders in tientallen varianten.

De poort naar Deuns bier

Iets anders is het bij een brouwerijbezoek aan het Kopenhaagse Carlsberg. Gretig worden daar alle huisgebrouwde bieren getapt, ongeacht het alcoholgehalte. L'Amour blij: hij kon zijn droge keel bevochtigen met een flinke pint van het een of andere gouden vocht. Ik ben geen fan, dus nam ik mijn toevlucht tot de cider, die van Somersby, made by Carlsberg is dat.

Dan ben ik wel fan: fris, sprankelend, zacht alcoholgehalte, fruitig en op en top zon in het glas. In de Deense hoofdstad, op het terrein waar het succesverhaal van Carlsberg begon en in het gezelschap van een Jutlanderpaard genoot ik van de variant met citroen en gember. Bovendien, zoals ze het daar in het hogere Noorden zo goed hebben begrepen, helemaal vrij van kunstmatige aroma's, kleur- en geurstoffen.


Ik kan niet het hele jaar vakantie houden, ontzettend spijtig. Maar ik kan wel een vleugje vakantie en Scandi vibes thuis houden... En dus liggen nu er in mijn koelkast enkele flesjes van de enige echte appelcider. Omdat het nu eenmaal heerlijk zomert. En omdat daar nu eenmaal iets fris en sprankelend bijhoort, tijdens de picknick, bij de barbecue, na een zwetende werkdag. 


Ook graag nog wat meer zomer bij je thuis? Somersby appelcider is in de meeste supermarkten te verkrijgen voor € 1,59 per flesje. 
Ijskoud met ijs serveren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...