donderdag 23 mei 2013

Opinel wandelt mee op een trip down to memory lane!

Als we dan toch the road down to memory lane bewandelen, dan voel ik me verplicht om toch ook stil te staan bij de mams en haar liefde voor goe gerief. Ofte: je versnijdt je tomaten niet met een bot mes, je doet dat met een deftig Molenmesje!

Gevolg van een kokende moeder en een aangestoken dochter is dat die eerste me dan ook niet alleen het kookboek-van-den-boerinnenbond cadeau deed toen ik op kot ging, maar ook enkele Molenmesjes. Een bewapende moi, is een ... tja, aanvankelijk een moi met missende vingertopjes. Uiteindelijk een moi met een liefdevolle trouwheid aan het enige echte aardappelmesje. 


Mijn mams, ze blijkt wel iets met messen te hebben - ik vermoed dat het haar dark side is - want zo leerde ik verder nog dat ze nooit, maar dan ook nooit de deur uitgaat zonder een Opinel-mes op zak. Volgens haar kan zelfs de Zwitserse vakkundigheid van Viktor Inox niet op tegen deze eenvoudige, naturelle zakmessen. Simpel, vlijmscherp en ontzettend handig. Al heb ik geen idee waarvoor ze dat mes eigenlijk telkens bij had. We zijn nu niet meteen een familie van de grote avonturiers. Wel van keukenprinsessen, kuch kuch. 

En daarom voel ik me dan ook happy happy, joy joy. Opinel brengt de twee werelden uit mijn memory lane tot in mijn keuken. Het Franse messenmerk gooit immers twee kleurige - groen en roze - sets keukenmesjes op de markt en ik ben fan. Het is dan ook een beetje veel koken en een beetje veel mijn mama! Plus, las je dat wel goed: ze hebben ze in het ROZE!  


Ok, jij hebt natuurlijk niet de band die ik heb met de mams én bent misschien niet meteen opgevoed door een grafisch ontwerper met oog voor kleur en design die langs haar zijde stond. Dus, dan toch nog even vermelden dat die sets - Les Essentiels - zijn vervaardigd uit roestvrij staal met 0,40 % carbongehalte. Dat laatst zou de langdurige scherpte van het mes moeten bevorderen. Nog, het lemmet is resistent tegen corrosie en vraagt niet om een specifiek onderhoud. Bovendien mogen die dingen in de vaatwas, iets wat ik absoluut probeer te mijden met mijn Molenmesjes en wat een merde is. 

Hou je € 37,90 alvast klaar en hol nu - wel, nù - naar de dichtsbijzijnde kookwinkel!

 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...