woensdag 12 december 2012

Count Your Blessings #3 - In de boekskes

Ik ben dezer dagen precies vooral bezig met hollen en hollen, om dan wekelijks even mijn gelukzaligheden te tellen. Ja, want in de plaats van het hier vol te pennen met lekkers dat ik bak of maak, rijgen de blessing-posts zich als achtzaligheden aan elkaar. 

Et voila, ik gooi er met plezier nog eentje bij! Eentje over dat wat je in de boekskes wordt voorgehouden, je zelf wel wat vaker wilt doen, maar dat waar je eigenlijk zelden toe komt: koffie, leuteren, stapels leuke tijdschriften doorbladeren. 

Het ziet er op die foto's altijd zo reuzegezellig uit. Verbaasd - eerder jaloers, misschien wel - vraag ik me af wanneer al die lui daar toch tijd voor hebben: voor dat lekker hip, alwetend, creatief doen bij het koffie-leuteren, liefst met een Apple-product zichtbaar in de buurt. 

Nespresso. Leuke koffiekop. Kardemombullar FoodForward. Cadeautje. Mademoiselle Marcel. Vriendinnetjes.

Ze hebben daar waarschijnlijk tijd voor op momenten zoals ik: wanneer een buurmeisje-slash-vriendin een nieuw Nespresso-toestel heeft ontvangen en vraagt om dat dringend mee in te wijden en uit te testen. 

Heeeeeerlijk vind ik dat: uit mooie kopjes nippen van een warme drank, eventueel een schnabbel erbij en gewoon wat gieren en voelen dat je véél meer wilt vertellen dan waarvoor er op dat moment tijd is. Want dat hoeft niet kei lang te duren. Plus, als dat niet ontzettend lang duurt, lukt het je beter er wat tijd voor te maken. 

Die vriendschap, een bakkie troost, lekkers, gelach ... en dan plots zo'n prachtige verrassing... Dat laadt je batterijen op. Dan ben ik niet lekker hip aan het koffie-leuteren, maar gewoon lekker genietend en vrolijk. 


Kerstcadeau-inspiratie nodig?
Check zeker uit: Mademoiselle Marcel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...