donderdag 30 augustus 2012

Ik kneedde, ik wachtte en ik bakte (nogmaals) kardemombullar

Het is geen geheim meer: tijdens mijn trip naar Stockholm werd ik verliefd op de stad, de atmosfeer, de fika en de kardemombullar. Ik ben nogal passioneel van aard, dus liefde neem ik mee, sluit ik in me op, wil ik levend houden. Na thuiskomst bakte ik dan ook een stapel van die zoete lekkernijen, jammer genoeg met slechts matig succes.

Kardemommesnurrer by Signe Johansen
En als streefbeest kan ik "matig succes" maar moeilijk dragen. Nogal een geluk dat mijn gebrek aan testosteron de streefdrang wat af kan zwakken, maar toch blijft het spoken in mijn hoofd. Eerst legt de nederlaag me nog lam, maar daarna nemen de trots en goesting het weer over. Dan ga ik op zoek naar nieuwe recepten, toffe kookboeken, weetjes, tips. De Stockholm-connectie via Facebook en het beloofde recept van de granny lieten het wat afweten, en ook op het wereldwijde web vond ik vooral een verwarde hoop bucht. Ik richtte mijn pijlen dan maar op het pas verschenen boek van de pen achter Scandilicious, Signe Johansen: het mooie en inspirerende Scandilicious Baking. Inderdaad doordrongen van Scandinavië, want Signe is opgegroeid in Noorwegen.


En ja, hoor. Ik kneedde, ik wachtte, ik rolde, ik bakte en ik proefde. Het is nog niet hetzelfde als het lekkers waarin ik mijn tanden zette in Stockholm, maar het staat er toch al een stapje dichter bij. Dankzij het wereldwijde web kneed, wacht, rol, bak en proef ik binnen een week nog eens, want Signe herself tweette me nog enkele tips. Geen verlammende nederlaag dus deze keer, maar alleen maar goesting.

2 opmerkingen:

  1. ze zien er wel mooi en aantrekkelijk uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze waren al iets minder droog, dan dan vorige reeks. Met de nieuwe tips van Signe en van Monica Kühne (van het superleuke bakboek Dessert Tables) hoop ik binnenkort weer een stapje dichter bij perfectie te komen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...