vrijdag 9 september 2011

De heilige drievuldigheid volgens Jamie Oliver

Ik heb een aantal boeken van Jamie Oliver in mijn kast staan. Wanneer ik inspiratie zoek voor een etentje of een wekelijks avondmaal dat verrassend, smakelijk, maar ook eenvoudig mag zijn, dan grijp ik steevast naar een van de 4 kookboeken van de enthousiaste Brit... Terwijl er zeker 50 à 60 boeken staan te lonken.

Het was visdag - "vrijdag visdag" gaat volgens de laatste gezondheidsaanbevelingen al langer niet meer op. Nu is het vrijdag en woensdag visdag. Of dinsdag en zaterdag visdag - én ook marktdag, dus trok ik onder een lokale plensbui met mijn flashy boodschappentas richting viskraam. Ik wist nog niet welke vis ik zou vangen, ik had enkel Jamies heilige drievuldigheid in mijn hoofd: gegrilde vis met daarbij, op wat voor manier ook zwarte olijven, oregano en citroen. 

Karaktervol bordje met de heilige drievuldigheid volgens Jamie

Zeewolf, mul, ... Het werd filet van zeebaars, gemarineerd in een mengsel van olijfolie, het sap van een citroen (check!), verse oregano (check!), knoflook en zeezout, en met de velkant naar boven in de oven gegrild. Erbij een pittige puree met zwarte olijven (check!) en een gemengde salade.

En helemaal volgens mijn drievuldigheid: eenvoudig, lekker en snel. Amen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...