maandag 9 augustus 2010

Rollenpatroon

Mijn bloedsomloop, spieren, beide hersenhelften, vingermotoriek, centraal zenuwstelsel, kleineteenbewegingen, oogknipperingen - kortom, mijn lichaam - komen 's ochtends niet op gang zonder een stevige douche. Een stortbui van douchewater en zeep schudt ze wakker. Het mag dan duidelijk zijn dat het voor mij niet zo bizar is om uitgebreid te douchen alvorens de verfborstel te hanteren in mijn - dat spreekt voor zich - kleurrijke verfplunje.

Dus... toen ik eindelijk mijn wimpers op een centimeter of twee van elkaar kreeg, strompelde ik naar de douche voor een potje "uitgebreid wakker worden op maandag in afwachting van de verfpot", om half 6. Dolgelukkig dat ik kan ademen op dat dodelijk vroege uur kies ik de juiste shampoo... rustig inmasseren en grondig uitspoelen; kies ik een masker voor mijn haar ... rustig inmasseren, laten inwerken en grondig uitspoelen...genieten is belangrijk; tanden poetsen ... 2 minuten turbo ('t is een nieuwe, vandaar). Matching oogschaduw aanbrengen: onopgemaakt aan de te schilderen deuren verschijnen? Nope, alles in stijl!

Dan: verfplunje aan en klaar! "Sweetie pie, zal ik de deuren mee helpen omdraaien?": nope, al gebeurd. "honeyponey, 'k zal mee helpen schuren!": hoeft niet meer, is ook al gebeurd. "Cherrieke, ik heb de verfrol al vast, waar schilder ik verder?": het rolt en ik moet nog maar twee deuren doen. Zorg jij anders voor ontbijt."

Met plezier. Dat rollenpatroon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...