dinsdag 18 augustus 2009

Genieten uit een pakje

08.00u -> Met moeite ontwaken. Oh, wat wil ik me wentelen in lakens die naar slaap geuren. Ingebed in dromenland.

10.00u -> Working time. Attaque of the killer bacterie. Opblazen die vernauwde slagaders. I'm on my way... en bedenk me tussen medische termen door dat het geopperde idee van pasta en zalm wel slaagkansen heeft.

12.00u -> Mijn dag lijkt zich te ontwikkelen in blokken van twee uren. Ik slenter naar de plaatselijke supermarkt, meng me onder daklozen, marginalen, buurtbewoners en hip stadsvolk om bolletjesgewijs het plastic mandje vol te laden. Maar niet te vol.

12.14u -> wat eerst "geen voorgerecht" was, staat nu in mijn hoofd gegraveerd als "carpaccio van runds met rucola, pijnboompitten en een scheutje olijfolie, afgetopt met pezo".

12.16u -> enthousiasme en brainstroom nemen nog meer toe.

12.42u -> happy feet, happy face and painfull knees: on their way back to work.

12.52u -> dagdromen over slagaders, carpaccio, bacteriën, home cinema kits en zalm.

17.54u -> een namiddag ten dienste van anderen dreigt de motor een beetje stil te doen vallen. Zoeken naar gedrukte info tussen blikjes Cola Light en stapels papier.

18.21u -> in de zon. Perron 14. De inhoud van het plastic mandje in een plastic tas (eco-tas!). Kriebelende vingers. Vermoeide ogen. Zeetoeristen van boven de 62 als wagongezelschap, beautiful view.

19.14u -> drie verdiepingen dichter bij de hemel. Basilicumplant onder het raam. Ingrediënten uitgestald. Pakketjes dicht aan het vouwen. Met daarin, per pakje:
een zalmmoot
een schijfje citroen
een scheutje goede olijfolie
een scheutje droge witte wijn
verse rozemarijn
verse basilicum (die even van onder dat raam moest verdwijnen)
oregano
peper
zout
gehalveerde kerstomaatjes
blokjes courgette

30 min. later en 200°C warmer geeft dat een smaakvol, subtiel en geurend gerecht!

19.26u -> pakketjes zijn bezig smaken te vermengen, onder warmte vochtig te blijven. Carpaccio vraagt om ciabatta en hongerige magen. Me me me me! And you you you!

20.12u -> papilotte van zalm geserveerd met papardelle en een pepersaus van witte roux. Right on time, right pink.

21.20u -> Clarkson en zijn vriendjes uit de boy scouts sjeezen rond in een BMW M5, aka strandjohnnenbak.

23.53u -> Buona notte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...