woensdag 15 oktober 2008

New arrivals

"Het praktische kan niet primeren boven het design. Of nog: een voorwerp omvat meer dan alleen praktisch gebruik; ook het ontwerp is van groot belang. Of nog: schoonheid is minstens even belangrijk als gebruiksgemak." Aan het woord: vader Sas, art director in hart en nieren en notoir liefhebber van mooie dingen (check out mijn moeder).

Résultat: dezelfde vader Sas is een Apple-fan. Zo vader, zo dochter: Apple kent zijn pappenheimers. Jobs en zijn ploeg weten hoe lijnen en kleuren, eenvoud en simpliciteit een prachtig, tijdloos voorwerp kunnen creëren. Al de rest - lees: alle techniciteiten van de informatica - laten me globaal genomen koud. Van Apple-stuff gaat mijn hartslag omhoog, kleuren mijn wangen lichtroze, zwellen mijn lippen op.

Erg jammer dat ze dan nu de bal iets te ver naar het oosten slaan met hun vernieuwde notebooklijn: een zwart toetsenbord? een zwarte rand aan het scherm? Neeeeeeee!!!!!

8 opmerkingen:

  1. Och Ruth, alles went na een tijdje.
    Wat kan helpen; zet op het bureaublad van jouw nieuwe MacBook een foto van een knappe Italiaanse voetballer en alles gaat er voor jou plots héél anders uitzien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vind het toch wel mooi !!! maar ik ben zelf geen grote voorstander van de glans uitvoering ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt niet zo mooi, maar met voetballer komt dat wel goed. Glansscherm is wel beter werken, maar idd, mat is soberder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bestel hem maar met studentenkorting ... voor uw verjaardagscadeau !
    zou wel de 2 GHz nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wilde het ding eerst nog eens in het echt gaan aanschouwen...

    en paps... nu weet iedereen hoe verwend ik ben! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil ook zo een vader! !!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. :-) Je mag hem wel eens lenen! hihi

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...