zondag 28 oktober 2007

Hoe een zondag zijn kan...

Theorie:
Lekker lang uitslapen, heerlijke ontspannende en geurende douche nemen, fijne kleren aandoen, uitgebreid ontbijt met vers fruitsap, krant en fijn gezelschap, een ontspannende bezigheid besluiten met een tongstrelende maaltijd waar je zelf niets voor hebt moeten doen, lekkere pulp of heerlijke humor en tot slot een zacht en fris bed!

Praktijk:
Met horten en stoten wakker worden, vergeten dat het winteruur ingevoerd was terwijl je lach te knorren, snel een kommetje Special K binnen werken en met de pas verkregen energie de kcal terug wegwerken door in je stomme badjas je appartement stofvrij te maken, beslissen om dan ineens ook maar alles af te stoffen, de afwas alvast te doen, de douche te kuisen mét het nieuwe flashy BANG-spul, er ook nog wat azijn tegenaan smeren, snel wat kleren bijeen zoeken om aan te doen alvorens te verkleumen onder de azijndampen, de was opruimen, tot de vaststelling komen dat je een Ikea-tafel NIET uiteen krijgt met een Ikea-schaartje, maar dat je echt wel een schroevendraaier nodig hebt (behoort niet tot mijn basisuitrusting), kranten van drie dagen oud weggooien (weer geen tijd gehad), glas naar de daarvoor bestemde groene en witte containers dragen, effe snel een wandelingetje meepikken onder de herfstzon, chocomousse maken voor de gasten die je dinsdag verwacht en met een hectische werkweek voor de boeg is etentjes geven geen goed idee maar dat heb ik meestal te laat door, laptop laten werken om alvast de werkweek vervroegd in te zetten...

Toch leuk die zondagen!

2 opmerkingen:

  1. Oh zo herkenbaar! Op zondag valt dat bij mij nog redelijk mee daar ik dan een vriend heb rondlopen die me daar voor behoedt. Maar moet je mij bezig zien op een andere vrije dag... Een voorbeeldje: Heb laatst nieuw manicuresetje gekocht , denk je nu dat ik dat al heb kunnen uittesten?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, en zo raken onze kasten vol leuke make-uppotjes, crèmekes, ontspanningsgerief en komen we er niet toe die te gebruiken en blijven we echte stresskippen!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...