maandag 30 april 2012

Een gemak om te koken

Ik weet het: een dag duurt 24 uur. Of moet ik zeggen: "duurt amper 24 uur". Het is immers weer van dat. Ik heb het gevoel dat ik voortdurend hol, een 3 kg wegend notaboek nodig heb om al mijn voorbijflitsende ideeën in te noteren, dat mijn dag na 4 uur ongenadig eindigt en dus geen enkel van mijn wirwar van ideeën ontward wordt. 

Op zo'n dagen is een snel, eenvoudig, maar zooooooo'n lekker pastagerechtje de ideale bondgenoot. Om niet meer van mijn luttele 4-uur durende dag te verspillen, ga ik niet verder uitweiden, maar beperk ik me tot het recept. Easy does it. Enjoy it.


NODIG
250 gram spaghetti of tagliatelle
1 venkel, in dikke julienne
1 à 2 witlofstronkjes, in julienne
125 gram garnalen
een handvol bladpeterselie, fijn gesneden
een scheutje Pastis
room(vervanger) naar keuze
peper en zout
olijfolie

DOEN
Breng water voor de pasta aan de kook. Doe een scheut olijfolie in een pan. Bak hierin kort de garnaaltjes. Besprenkel met Pastis. Laat kort sudderen en zet de garnaaltjes op een bord apart. Stoof nu het witlof en de venkel. Als de venkel beetgaar is, voeg dan de garnaaltjes opnieuw toe. 

Voeg indien gewenst de room(vervanger) toe. Roer alles goed om.

Doe de pasta in het water en kook al dente. Werk het witlof-venkelmengsel af met de peterselie en kruid met peper en zout.

Giet de pasta af en meng alles onder elkaar. Smakelijk! En je hebt nu nog 3,5 uur om van je dag te genieten.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...