woensdag 16 november 2011

Herfstig comfortfood op Italiaanse wijze

Hoewel ik vind dat ik best krachtdadig en oplossend het leven tegemoet kan treden, leek het de laatste weken wel dat ik aan een ongevraagde hordenwedstrijd was begonnen. Soms waren het gewoon zaken zoals de gesaboteerde fietsbel, andere keren waren het meer van die platte handen die je een pets in je gezicht geven.

Ja, iedereen maakt het mee en het is niet altijd zo erg als dat het in het begin lijkt, maar het is zelden iets waar je op en neer springend op zit te wachten. Ik ontdek toch liever plots een prachtig passende perfect black dress (of krijg dat dan cadeau, hihi), dan dat er gepitst of gepetst wordt. Get the picture, do you?

Echter, als er gepetst en gepitst wordt, is er niets dat dubbel zo lekker smaakt als comfort food. En comfort food in Italiaanse stijl, dat is risotto. Ik roerde dus de avond en het gepets weg in een stoofpot vol romige risotto. 

Gingen er naast de courante risottobenodigdheden nog in: een paddenstoelenmengeling (eventjes aanbakken in een andere pan, met wat fijngehakte rozemarijn bijvoorbeeld), twee stengels fijngesneden prei (herfstige diepte op mijn bord) en een smeuïge Tomme Fleurette de Suisse. "Een Zwisters koemelkkaasje van rauwe melk met een fijne, zachte witschimmel en een zeer subtiel romig zuivel. Afkomstig van het canton de Vaud, aan het "Lac Leman", geproduceerd door M. Beroud, te Rougemont.", alzo instrueerde meester kaasaffineur Fried Elsen.

Dat, en een verwarming op 21 graden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...