dinsdag 8 maart 2011

Julie, Julia & Ruth

De dvd lag toch al enkele weken in mijn boekenkast - licht bestoft - tussen Black Cat, White Cat, The September Issue en nog enkele titels die me nu zelfs niet meer te binnen schieten. 't Is de collectie "leentjebuur". En uit die collectie koos ik zaterdagavond voor Julie & Julia. Het is zo'n beetje een zoete komedie met de ene helft van de tijd een toch wel lichtelijk irritante, maar ook wel hilarische (ik kan niet kiezen) Meryl Streep en de andere helft van de tijd de girl next door die meteen een van je vriendinnen kan zijn voor cosy meidenavonden. De hoofdrol: lekker koken, Franse stijl!


Aangenaam tijdverdrijf, ik heb gelachen en ik kreeg honger. Soit, de film is dus geslaagd en ik was aangestoken. Ik bedacht me de hele tijd uit welk boek ik een jaar lang voor mon amour zou koken en maakte ter zijde een opmerking aan mezelf dat ik toch dringend eens werk moest maken van een blog. Damn, done! Nieuwe nota: dringend tijd maken van een vernieuwde blog. Don't you think?

Gelukkig is het wel dat soort film dat zijdelingse gedachtendromerijen toestaat.


Het kriebelde. Blogs, recepten, ideeën, liefdes, passies! Met een lekkere maartzon op mijn blonde hoofd, passeerde in een wervelwind van goesting en smaken, de beste bloody mary die ik ooit dronk (en die ook heeel moeilijk verslagen zal worden. Dankje schat!), was ik omringd met stapels kookboeken waarbij ik niet wist welke eerst te doorbladeren, bakte l'amour verrukkelijk olijfbrood, begon ik aan de skrei op mediterrane wijze, dekten we de tafel feestelijk en schoten mijn handen heen en weer voor de voorbereidingen van de chocoladetaart. Nog nog nog! Of eerder uitgeblust na de dagtaak op maandag?


2 opmerkingen:

  1. OOOooooh. Klinkt weer allemaal zo lekker, as usual. Ik kan maar dromen van zo'n gastronomisch rijk leven als dat van jullie. Tenzij jullie mij adopteren natuurlijk. Ik kan heel goed Duvel uitschenken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, daar is de heer des huizes blij mee, maar wat kan je mij bieden? Shoes?!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...