maandag 15 juni 2009

Mission completed

It's a hard knock life… for ladies-op-zoek-naar-het-ideale-kleedje. Uren stappen, winkel in, winkel uit, uren dromen van dat onbereikbare, vingers verslijten met stoffen bevoelen, prijskaartjes omdraaien en gillend weglopen: jep, een ware nachtmerrie. Ondanks een welig, woelig en gepassioneerd shopverléden, kon ik niet echt genieten van "missie trouwfeest-proof kleedjes-shoppen". Hoofdreden: ik vond niets dat aansloot op mijn lichaamsbouw.

Maar zoals eerder: er is vooruitgang en hoop: want wat steekt daar plots uit het stapelbewolkte hemelfirnament… een perfect gevormde, geduldige, stijlvolle helpende hand! Ik voelde mijn gelukshormonen per seconde toenemen en wist niet meteen of ik mijn dankbaarheid het beste uitte door zeventig kaarsjes te gaan branden bij Maria's replica of dat een offerande van eten, bloemen en kransen in betere aarde/hemel zou vallen. Het feit dat ik als ketter ben opgevoed, hielp niet echt bij die beslissing. En er moest wel iéts beslist worden in dat kader, want er was niet alleen het aanbod én de consequente hulp, er was ook buit!

Tientallen kleedjes gingen over mijn hoofd heen en weer. Enkele ervan een paar keer meer dan andere en twee ervan haalden de eindmeet. Ideaal voor een zomerse bbq, was het eerste idee. Bij nadere visie ook haalbaar voor een trouwfeest. Zodoende stond ik die zaterdag goede vriendin's emotionele zangtalent te aanschouwen, terwijl ik met tranen in mijn ogen, een krop in mijn keel én een paars, gefrommeld, bbq-kleedje om mijn ribben moeite deed mijn buik in te trekken (wat maar moeilijk ging).
Het voelde wel goed! Dat is dus al zeker een eerste offerande waard!


En chic en classy als ik in mijn dromen ben, reed ik 's middags opnieuw een klein uur naar mijn bescheiden woning om er buit numero due aan te trekken. Zwartwit jurkje lady Linn-style, fijne hakken van 5 cm met het label La Fille d'O (Iets met de spreuk "Let your Heart do the Walking" kan niet anders dan je vleugels en energie geven) en een welgeplaatse bloem in het haar werden de feestoutfit. En een superfeestje werd het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...