woensdag 27 augustus 2008

Religious view

Ondanks enkele topscores voor godsdienst op zak kom ik uit een a-katholiek nest.
Mijn moeder slaagt blauw uit, zwelt helemaal op, krijgt daarbovenop nog rode bobbels en vertoont verstikkingsverschijnselen bij de aanblik van nonnen met kruisen, habijten en hoofdkapjes. Mijn vader gaf me bij bovenvernoemde topscores steevast een uitbrander: wiskunde, maar vooral talen moesten het lijstje aanvoeren (wat ze gezien mijn blokbeestachtergrond toch ook vaak deden, dus vanwaar de uitbrander?). Nonkels zakten af naar onze bunker om uit te leggen dat Jezus echt niet te vergelijken is met de prinsen en kabouters uit de verhalen van de gebroederd Grimm.

Geen katholicisme dus, gezien de wereldlijke ontwikkelingen op vlak van vrouwonvriendelijkheid en vurig islamisme zie je me ook niet in een hoofddoek rondparaderen en de feesten van chanoeka en pesach moet ik aan me voorbij laten gaan. Het buddhisme leek een tijdje "hot", maar gezien zweven en transcendale energiestromen ervaren niet lijken te lukken, heb ik dat ook maar opgegeven. Atheïst, agnost?



Tot ik Frank ontmoette. Ik geloofde in hem. Echt. Beetje naïef weliswaar, maar elke dag en avond predikte hij wat er komen zou. Ik geloofde hem. Maar ook hier zal ik afhaken. Heb je immers al eens bekeken wat een weer het de afgelopen weken, maanden is?! Vandaag staat in Frank's evangelie als "een mooie zomerse dag". Het. is. grijs. Het. regent. Iedereen. heeft. een. jas. aan. (ik ben rebel: ik weiger). alle. lichten. branden. om. acht. uur. 's ochtends. WIE ZEI ER IETS VAN ZOMER?

3 opmerkingen:

  1. Het beste wat je kan doen is geloven in jezelf en de geliefden om je heen!! heel haleluja!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Ruth...

    het is niet alleen voor jou moeilijk. Ik heb een collega die al dagen - wat zeg ik weken - uitkijkt naar een klein sprankeltje zon om een tuinhuis te kunnen fotograferen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb jij ook zo'n collega? Ik ook!! Ocharme de man.
    :)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...