maandag 3 maart 2008

Gezellig reizen met de trein?!

Ik heb een haat-liefdeverhouding met de trein. Dagelijks pendelen: voor mij liever niet. Uitstapjes met de trein: leuk en spannend. Het toeval wil echter dat mijn job zich bevindt op zo'n 100 meter van een van de vele uitgangen van het zuidelijkste Brusselse station, dat rijden in Brussel voor mij alsnog neerkomt op een trip door de hel en, belangrijker, ik vooralsnog niet over een ding met vier wielen beschik. Dat is dus dagelijks pendelen.

En wat is dat gezellig! Vanmorgen kreeg ik het gezelschap van een man die zich vergist leek te hebben toen hij zich vanmorgen stond te douchen. Met slaapogen zie ik hem al de bus azijn hebben genomen (what the hell doet een bus azijn in de douche?) in plaats van een lekker geurende douchegel. Résultat: ik werd bedwelmd door zware azijnwalmen.

Maar het werd nog gezelliger! Enkele minuten later kwam er een jonge gast naast me zitten, of beter gezegd: tegen me. De indruk dat hij liever op mijn schoot plaats nam, werd alleen maar versterkt toen hij zijn krantje begon te lezen. Nu, ik vind het erg sympathiek dat mensen eraan denken om mijn actuakennis op peil te houden, maar ze hoeven echt niet ongevraagd de linkerpagina van hun Metro onder mijn neus te duwen. Soms heb ik daar gewoon geen zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...