maandag 3 december 2007

Van het kastje naar de muur

Nee, het gemeentehuis en andere overheidsdiensten spannen niet de kroon! Mobistar vanaf nu wel! Toch voor mij.
Alles begon toen de tijden nog zonnig waren en we uitkeken naar de zomerzonnewende in plaats van die van de winter. Ik werd opgebeld door dhr. Mobistar-centrale: of ik niet naar Mobistar Best Deal wilde overschakelen? En ik kreeg er 500 smsjes bovenop! Zomaar!!!!! Alsof ik nu een gat in de lucht moest springen. Eindelijk kreeg ik waar ik mijn leven al op wachte! Back to reality: nee. Bedankt. Ik zoek het wel uit als ik er de tijd voor heb. Dankzij mijn werk heb ik een aangekweekt ("aangeboren" is de waarheid geweld aan doen) wantrouwen voor alles wat neigt naar mobiele operators en dergelijke.

Vreemd genoeg kreeg ik tijdens mijn vakantie wel een sms om me te feliciteren met mijn nieuwe tariefplan. Ja dat is echt iets waarvoor anderen een mens feliciteren! Voor een verjaardag of het nieuwe jaar durft niemand nog iets te zeggen, maar bij een nieuw tariefplan voor je mobieltje moet er steevast iets volgen in die trend.

Terug thuis heb ik alles kunnen rechtzetten, wel via een aangetekend schrijven! Enkele dagen later nam ik wel terug contact op met Dhr. Mobistar-center met de vraag of ik kon overschakelen op Mobistar Best Deal. Het was dan toch werkelijk waar interessanter. Oef, nu zou ik me niet meer blauw betalen aan dat stomme, maar handige ding. Althans dat dacht ik.

Want - nu weet ik - Mobistar is een vat vol verrassingen! Joepie!! Mijn eerste factuur rolde binnen en ... mijn mond viel open: hadden ze me toch die 500 smsen (zoveel vrienden heb ik echt waar niet) aangesmeerd terwijl ik nog zo had gezegd dat ik die niet wilde!!

Vandaag eindelijk tijd gehad om er eens werk van te maken: 500 smsjes laten weghalen. Na welgeteld een kwartier wachten (bij Mobistar heet dat "de wachttijd bedraagt op dit moment langer dan 2 minuten. Pas op, er is ook een variant met 5 minuten!) kreeg ik "den Jimmy" aan de lijn. En den Jimmy ging er eens voor zorgen dat ik van dat sociaal verplicht item af zou raken.
Toen ik afscheid had genomen van den Jimmy, checkte ik voor de zekerheid mijn profiel op de website van mijn goede vriend de operator en wat zag ik daar: ik had zogezegd nog steeds mijn oude, jaja van vóór juni, tariefplan! Felicitaties ten spijt. Dus belde ik terug naar den Jimmy.

Deze keer kreeg ik Bert of Jan of Paul of Louis aan de lijn (je verstaat die mensen nooit, tenzij ze Kempisch spreken en niet doen alsof ze nog net voor sluitingstijd naar de supermarkt willen vertrekken). Met engelengeduld hoorde de man mijn lithanie aan (ik heb verschrikkelijk schouder- en nekpijn en heb erg slecht geslapen en ben dan een kei in dat uitwerken op de rest van de wereld) en hielp me verder. Normaal ben ik nu eindelijk deel van de familie My 5! Ik hoop dat ik snel mijn felicitaties krijg, want ik vind dat bellen niet zo leuk meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...