vrijdag 16 november 2007

Na red, pink en white, nu the blue ribbon!

Zowat een maand geleden sloeg een kleine bom in: Janssen Pharma zou van 688 mensen hun dagelijkse bezigheid wegnemen. Mijn vader vermoedde al snel dat hij één van die 688 zou zijn. De jaren van gemotiveerde loyaliteit en gedrevenheid voor dit "familiebedrijf" liepen op hun einde.

Hoewel papa Sas bijna de ik-mag-op-brugpensioen-gerechtigde leeftijd heeft, wil hij helemaal niet op brugpensioen. Dat ambtenarenvirus heeft zich nooit bij hem kunnen nestelen. Hij doet zijn job vol liefde, overgave en plezier!

En onder andere daarom mag er bij deze abrupte stop van die werkzaamheden wel wat meer uit de bus komen dan datgene wat nu op tafel ligt!

Een bedrijf moet rendabel blijven, maar ik heb zo een flauw vermoeden dat dat bij de Kempische farmagigant wel zal lukken; zelfs als de vertrekpremies iets royaler zouden zijn en de lonen voor de resterende mensen niet bevrozen worden. Bovendien zouden de topmannen zo beleefd mogen zijn om een beetje respect te tonen voor de mensen die zich hebben ingezet om dit bedrijf zo bloeiend te maken en die nu bij het verlies van een peulschil op straat worden gezet! Ik ben solidair met hen en "draag" daarom het blauwe lintje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...