maandag 9 juli 2012

Petra Reijrink en het perfecte vintage juweel

Ik was bekend met het fenomeen "Gooi het roer om". Ook wel eens door mezelf gepredikt als "Volg je hart". Een goede, passionele vriendin van me wisselde een aantal jaren geleden haar leven tussen de geur van versgebakken croissants in voor één tussen de kunst die lingerie heet. Arrivederci croissants en koeken, ciao sierlijke lingerie!

Lord of the grey pearl ring - @Petra

Het maakt een mens gelukkig en het inspireert de ander. Zo ook de stralende Petra Reijrink. Jaren bracht ze haar werkdagen door in de labo's van oliegigant Shell, tot ze 2 jaar geleden datgene besefte over het roer en het hart en ze met haar eigen juwelencollectie begon. 


Ik ben dolgelukkig dat zij foert heeft gezegd tegen haar voormalige baas, want Petra maakt werkelijk de prachtigste juwelen. Niet dat we elkaar al kenden, maar het lijkt wel alsof ze mijn portret boven haar werktafel had hangen ter inspiratie, als ik me die arrogantie mag veroorloven...

The key to your heart - @Petra
De sympathieke, lieve Haagse schuimt rommelmarkten in Nederland, België, Frankrijk en de rest van de wereld (!) af op zoek naar de mooiste stukjes vintage edelmetaal. Ze snuistert naar edelstenen, parels en etnische kralen waar ze ook komt, en dat is zowat overal, wanneer ik haar hoor praten. 

Haar creaties zijn stoer, maar ook romantisch, very fashionable, maar ook tijdloos, stijlvol én elegant, vrouwelijk, maar ook krachtig, verrassend en grappig. 

Malachite and green onyxe - @Petra
Het mag duidelijk zijn: ik ben verkocht en ik hoop jij nu ook. Alleen, hoe zou ik zulke veelal unieke stukken nu aan mijn Belgische vinger kunnen schuiven of in mijn Kempische oorlel kunnen prikken? Ja, dan word een mens gewoon friends op Facebook, begint een spontane en uiterst fijne mailconversatie en in geen tijd staat er een samenwerking bij mij om de hoek in de steigers. 

Ik maak een - uiteraard elegante - vreugdesprong, want vanaf 1 september kan je terecht in het prachtige nieuwe pand van Luz de Lux (Parijsstraat 40, 3000 Leuven) voor toppers van outfits, maar. Ook. Voor. Juwelen. Van. Petra! En ik zou het in al mijn euforie bijna vergeten: hoewel vaak vintage, hoewel uniek, hoewel handmade, hoewel supermooi, kosten ze nooit een fortuin.

Mit Goethe durch das Jahr - @Petra
Nu moet ik toch echt kalmeren, anders zouden de buren nog klagen. Tot slot: Luz-de-Lux-dates voor het najaar kunnen nu bij mij geboekt worden. Deze juwelen heeft je lijf gewoon nodig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...