dinsdag 21 augustus 2007

Triest

Een trieste evolutie:
in de EU en de landen van de ex-sovjetrepubliek is het aantal door haat en discriminatie geïnspireerde misdaden, die soms dodelijk aflopen, nog nooit zo talrijk geweest, aldus Human Rights First.
Mensen worden in het wilde weg aangevallen, bekogeld met eieren, neergeschoten, enz. gewoon omdat ze houden van iemand van hetzelfde geslacht, omdat ze iets donkerder of lichter zijn dan hun omstaanders of omdat ze naar een andere god luisteren dan de aanvaller.
Zielig, erg, dom, kortzichtig.

3 opmerkingen:

  1. ... en bekrompen, niet te vergeten! Als er iets is dat me enorm stoort aan sommige mensen is het bekrompenheid. Wie heeft het recht er zomaar vanuit te gaan dat je eigen "levensvisie" de enige, juiste ter wereld is! Grrrrr ... daar jaag ik me nu eens in op sè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dan wou ik ook nog even vermelden dat ik je blog zeer interessant vind om lezen! Prachtig, jouw schrijfstijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey!

    Bedankt voor je fijne compliment.

    Ik kan me er ook erg in opjagen! Vreselijk. Je kan ook leren van anderen, maar dat lijkt nooit in zulke mensen op te komen. Het ergste vind ik nog dat ik niet altijd meer durf te reageren... Daar schaam ik me voor.

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...