donderdag 16 augustus 2007

Toerist in eigen land

15 augustus, in de Kempen beter bekend als "moederkesdag" vonden Dries en ik de uitgelezen dag om lekker toerist in eigen land te spelen. Onze respectievelijke moeders en grootmoeders bevonden zich immers zo'n 90 kilometer van ons vandaan en dus haddden we niemand bloemen of kussen te overhandigen.

Onze bestemming: Brussel! Meer bepaald: het atomium. Sinds het monument begin dit jaar terug open ging na een renovatie van een jaar en het de voorbije weken genoemd werd in de Belgische kranten als een toeristische topattractie (ik dacht zelfs in Europa, kan je dat geloven?), wilden we the place met onze eigen ogen wel eens gaan uitchecken.

Druk was het er zeker, hoog en glimmend torent dit reuzegroot ijzeratoom ook boven ons uit, maar veel valt er nu ook weer niet te beleven. Een blitzbezoek om te besluiten dat de Brusselse binnenstad meer te bieden heeft.


Waren we niet minstens een meter 80 geweest, hadden we geen olijfvormige ogen gehad en een stekende neus, men had gedacht dat we verloren gelopen Japanse toeristen waren. We hebben het immers allemaal gezien: Manneke Pis, Jeanneke Pis (ik zweer het, die had ik nog nooit gezien!), de Grote Markt, de Rue de Boucher, de Beurs enz. Dit alles te midden van een gezellige drukte.

Maar na enkele uren Brussel lokte de Leuvense rust, netheid en vooral mosselen ons toch weer. Daarna nog een Vlaamse film en onze Belgendag was geslaagd!


2 opmerkingen:

  1. Telkens als het er dan toch eens van komt om een uitstap in eigen land te doen, bedenk ik me, waarom doe ik dit niet meer.
    In de ardenne, aan de zee, in onze hoofdstad,... ben je eigenlijk zo. De voorbereidingen zijn minimaal en toch komt het er weinig van.
    Over de trip, ik kon me ook helemaal niet vinden in "het beleid" van het atonium:
    -De bollen die je kan/mag bezoeken hebben geen ramen met uitzondering van de bovenste. => elle lange file voor die ene bol, terwijl de lagere bollen met ramen toe blijven voor normale bezoekers
    -Had liever toch iets meer info gekregen over de bouw
    -1 kale bol is eens fijn maar om alle bollen zo in te kleden? Je krijgt echt het gevoel dat er weinig te zien is, mede door het ontbreken van de ramen.
    En het toeristische stuk van brussel: wafers en chocolade.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En plassende ventjes! Toch een bizar fenomeen...

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...