zaterdag 10 september 2011

Uit de Boekenkast: variëren met appel

Herfstig weer - terwijl de zomer officieel nog 13 dagen te werken heeft - met regen, windstoten en kille lucht vraagt om troost. En appeltaart. Want geen gebak dat meer warme huiselijkheid uitstraalt dan een cake met appeltjes. Wil het nu ook net lukken dat de heerlijke appeloogst voor de deur staat: groen, geel, rood, zoet of zuur, hard of beetzacht, maak maar plaats in de fruitmand. 


Terwijl ik als kind op zondag heerlijk kon wegdromen bij het maken van appelcake, en mijn moeder de lekkerste tarte tatin op de feesttafel tovert, toont de Nederlandse culinair journaliste en styliste Janneke Philippi ons nu in haar nieuwe kookboek Appeltaart dat er nog meer is, veel meer. 


 Ok, een crumble verscheen hier ook al eens uit de oven en een Apfelstrüdel at ik ooit na een bergtocht in Oostenrijk, maar van het Zweedse äppelkaka had ik nog niet gehoord en ook appelbollen, 15-minutenwafels, appelclafoutis, tiramisu met appel, appeltrifle en meer dan 60 andere zoetig- en hartigheden met appel toverde ik nog niet uit het bakblik. Ik weet wat te doen deze herfst.


Appelrol met rumrozijnen: getest, goedgekeurd en met smaak op gegeten

Het boek is niet alleen een bundeling van de leukste en easy-making appelrecepten (getest en goedgekeurd door de redactie) aangevuld met massa's tips. Het straalt dankzij de mooie foodstyling van Janneke ook net die warmte en gezelligheid uit die het huis vullen wanneer de appelbakgeuren zich verspreiden. Levensgezel Serge Philippi verzorgde de lekkere fotografie.

"An apple a day..." Je kent het wel. Dus: haal dat boek in huis! Nu!


Appeltaart - 70 originele, unieke, authentieke, slanke en veelzijdige varianten, Janneke Philippi, Karakter Uitgevers, € 24,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...