vrijdag 3 augustus 2012

Mooie verfrissing

Als het zweet heel zacht en fijn de spoorweg van je ruggengraat volgt, is het tijd voor een verfrissend glaasje vocht. Ja, koele prosecco is dan natuurlijk favoriet nummer 1, maar het wil al eens langer dan enkele uren zwoel zijn. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar mijn lijf protesteert na enkele uren alcohol-genip. 

Bovendien kan je een kind moeilijk al die uren mee aan de bubbels zetten. Op sommige dagen denk ik er anders over, maar een beetje non-alcoholische verfrissing komt altijd wel van pas. 

Met citroenmelisse, in een fles van de Royal College of Physicians London

Hoewel ik een fervente Spa-drinker ben, heb ik het hier nu even niet over plain and simple water. Dat lijkt zo snel saai. En je gasten zullen nooit "ooh's en aah's" uitstoten. Dat krijg je al sneller als je water-met-een-plus op tafel zet. Spotgoedkoop, heerlijk verfrissend, dorstlessend en mooi. Zeker in toffe glaasjes.

Kies een leuke kan (of twee), vul ze met water uit je eigen kraan en dan aanvullen maar. Keuze zat: 

* schijfjes citroen en limoen, de klassieker
* komkommersliertjes en citroenschijfjes
* steranijs, citroen en komkommersliertjes
* versgeraspte gember en komkommersliertjes
* blauwe bessen en frambozen
* schijfjes nectarine, appel en peer
* takjes rozemarijn en citroenmelisse
* aardbeien en ananas
* een combinatie van hierboven
* ...

Vergeet niet je water-met-een-plus goed te koelen, dus ofwel op voorhand maken (kunnen de smaken ook al goed in het water trekken) en in de koelkast zetten, ofwel een flinke portie ijs erbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...