maandag 13 augustus 2012

Juicen maar... dankzij Coolinary en Braun

Een halve komkommmer, een appel, een kiwi, door de centrifuge, een kwartje citroen in het glas uitpersen, handvol muntblaadjes en lepeltje honing erbij, eventueel afwerken met ene beetje ijs. Dankzij dat recept sleepte ik een Braun Multiquick Sapcentrifuge in de wacht en kreeg ik nog de tip van de wedstrijdorganisatie, Sid Frisjes, dat het met een scheutje wodka nog beter is. 

Terwijl ik mijn vreugdekreten nauwelijks kon onderdrukken en tegelijk een rondedans maakte bij het vernemen van het nieuws dat ik de winnaar was, sprak My Love de wijze woorden: "Allemaal leuk en dankje Sid, maar lieve schat (dat ben ik dan en niet Sid, nvdr), waar gaan we dat toestel toch weer zetten?!" Omdat ik niet meteen wilde toegeven aan de opmerking van My Love, plaatste ik de Braun-juicer maar meteen prominent op het werkblad in de keuken. 

Ja, natuurlijk zal het ding verdwijnen in de kast. Maar ik ben gek op sapjes uit de losse pols, dus die sapcentrifuge zal ook even snel weer uit de donkere krochten van onze keuken opduiken. 

Bij Braun hadden ze de productnaam immers beter veranderd in Braun Super Multiquick Sapcentrifuge. Op het eerste gezicht lijkt het een ordinaire juicer en een mens zou zich afvragen hoe je in godsnaam zo'n product tot de next level kan verheffen. 

Wel, om te beginnen door ervoor te zorgen dat de sapmond niet drupt nadat je je glas hebt weggenomen. Eenvoudige duw op die mond en er is geen sprake van spetters op je werkblad. Het maakt me euforisch, ja, een eenvoudige sapmond. Of door je toestel uit te rusten met een eenvoudige bedieningsknop met twee standen: een voor zacht fruit en een voor harder fruit. Of door een enorm efficiënte manier van afvalscheiding: kiwi's, appels en andere vitaminenbommen gaan er gewoon in volle uitrusting in. Of door een intuïtief ontwerp waardoor zelfs mijn neefje van 1,5 jaar de Multiquick - pardon, Super Multiquick - uit elkaar kan halen. En natuurlijk door te kiezen voor vaatwasbestendige materialen. 

Al pas ik voor het laatste kenmerk - de hele vaatwas zit dan al vol - ik ben fan. Vanaf nu is het hier op zondagochtend, en maandagochtend, en donderdagochtend - het is aan te raden om niet meer dan één portie groenten en fruit per dag te vervangen door de sapversie, dus niet overdrijven - geen gewoon vers geperst fruitsap meer, maar een gezonde mengeling van vitaminen, mineralen en vezels. Zoals anderhalf handje vol blauwe bessen, drie kiwi's, stukjes mango (die mag er wegens te zetmeelrijk eigenlijk niet in, maar ik heb ook mijn rebelse kantjes) en een roze pompelmoes (best zonder schil, natuurlijk, want dat zou dan weer net te veel gevraagd zijn).

Grazie mille, Sid Frisjes en Braun! May the Forks be With You!
 
 

3 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit, ik weet al wat er op mijn kerst-verlanglijstje komt :-) Laat verder de sapjesrecepten maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Nog zo lang wachten?! hihi.

    Doe ik! Als jij nog tips hebt, altijd welkom...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allez hup, blij dat je blij bent en vooral, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...