zaterdag 8 september 2012

Volg me, in stijl

Tot enkele weken geleden begreep ik de heisa rond Sociaal Prikbord Pinterest eigenlijk niet echt goed. Een mens moet zijn zwakke punten kennen, toch? Tot ik dankzij de vriendin van een vriendin, waarmee ik echt wel meer dan alleen een kookpassie zou delen, er mijn eerste stappen (of "prikken", zo je wilt) zette.

Het begon me te dagen dat het niet alleen een samenwerpsel is van allerlei beelden, mooie beelden weliswaar. Neen, je "volgt" mensen met smaak en stijl - van vrienden tot totaal onbekenden - en pinned de voor jou inspirerende foto's op je eigen prikbord. In Pinterest-taal heet dat ding een board. Achter die foto's zit de link naar de website of blog waar je meer informatie, recepten, links, uitleg vindt over het betreffende beeld. 

En dan is er nog de Pin It Button. Die installeer je - eens gevonden op de Pinterest-website - in één muisklik op je statusbalk (vergeef me als dat ding net onder je url-venster niet zo heet). Dan begint het spel pas echt, want dan ben je in staat om alle beelden die je tegenkomt op dat gigantische wereldwijde web en die je inspireren of die je om een of andere reden wil "bijhouden", op je board te pinnen.

De buttons ontworpen in Pantone-kleuren van Craftiments.com

Goed. Als er vragen zijn - er werd me al verzocht een privé-cursus Pinterest in te richten, dus I'm ready - dan kan je me altijd mailen. Belangrijker is immers wat ik tegenkwam op Pinterest! Een kleurrijk beeld van ontzettend leuke "social media buttons". Met natuurlijk erachter verstopt de link naar de blog waar ik ze kon downloaden en een tutorial - de duidelijkste op het hele internet - hoe ze te installeren.

Tot op dat moment vroeg ik jullie, lieve bloglezers, in de vorm van de lelijke, verschillende "buttons" van Facebook, Twitter en Pinterest zelf in de linker kolom op mijn blog om me op al die digitale ontmoetingsplekken te volgen. Dankzij de icoontjes die Kirstin van Craftiments.com in de Pantone-kleurtjes van komende herfst maakte, kun je me nu volgen in stijl. Je vindt ze nog altijd in de linker kolom van deze blog. En zij die me kennen, weten dat ik alles het liefst in stijl doe, zelfs kamperen, de badkamer kuisen en verhuizen.

En dan nu allemaal graag in koor: I, I follow, I follow you....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...