maandag 3 september 2012

Snelle gnocchi met prei en courgette

Laat me het eerst even samenvatten: 

Gnocchi - spreek uit njokki - zijn in 2 minuten gekookt. Letterlijk. Btw, je kan ze natuurlijk zelf maken, wat dan echt wel iets meer tijd vraagt dan 2 minuten, maar je vindt ze tegenwoordig ook in de meeste supermarkten bij de verse pasta's.
 *
Prei en courgette snij je in enkele halen in grove stukjes en stoof je in een klein kwartiertje toch echt wel gaar. Je kan de groenten afwerken met een scheut sojaroom, peper en zout.
 Ondertussen bak je in een andere pan de varkensmignonette, varkensreepjes of ander lekkers aan in wat olijfolie en bakboter.
Vergeet daarbij zeker geen handvol salieblaadjes toe te voegen voor extra pit. 
*
De boel mengen in een mooie kom duurt echt geen 2 minuten.


Ik denk dat ik na deze wetenschappelijk onderbouwde stellingname mag besluiten dat we hier te maken hebben met een simpel, doch smakelijk gerechtje. Het is geen sex-on-a-plate, daarvoor is varkensmignonette té Dagelijkse Kost en heeft het geserveerde bord een té nonchalante schwung. Maar ik kan wel officieel verkondigen dat het hier om een Luiewijvengnocchi (denk aan de uitspraak, lieve mensen!) gaat. 

Laat het jullie zeker smaken! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...