woensdag 28 maart 2012

La Bella Italia!!

Sì, parto presto per l'Italia! Met de trouwe Fiat Cinquecento - de nieuwe uiteraard, in het origineel pas ik met mijn 1m80 volgens mij niet eens in - trekken we naar het gebied dat al lang op het tovisitlijstje stond: de Graanschuur van dit prachtige land, Emilia Romagna. 

Onze uitvalsbasis is Bologna. Bologna herbergt de oudste universiteit van het land, maar het is niet de dynamiek die jonge bewoners geven en de gelijkenissen met Leuven die me zo aanspreken. Het is vooral de benaming van de stad onder de Italianen: La Grassa ofte De Dikke. 

Modena vlakbij (aceto balsamico!!), Parma vlabij (prosciutto), het pittoreske Ferrara vlakbij en Venezië (prosecco! Wijn!) op treinafstand. Dat wordt meer dan ooit gegarandeerd smullen. Mijn todolijst bestaat uit: fietstochtje langs de Po dat eindigt met een fantastisch cena, lekker lunchen, lekker eten, lekker aperitieven, lekker lunchen, lekker eten, beetje slapen. Lijkt me zwaar genoeg. 

Oh ja, en supermarkten en buurtwinkels plunderen. Ik zoek nog een uitbreiding voor mijn Cinquecento.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...