zondag 25 maart 2012

Belegde boterham de Luxe!

Tijdens de werkweek moet het snel gaan - ik raak al sinds mijn kindertijd mijn bed niet uit, dus is het tijdschema krap - met douchen, aankleden, opmaken en het onmisbare ontbijt. Mijn dag start niet zonder. Ik raak anders gewoon niet op gang.

En "snel" dat betekent dan een boterham met beleg uit de buurtsupermarkt. Soms, met wat "geluk", uit de grote supermarkt. Dat zijn dan van die geprepareerde industriële slaatjes met te veel mayonaise waarin je de stukjes tonijn mag zoeken zoals een speld in een hooiberg. Of pepersalami waarvan je ergens in de verte halverwege je tong wel wat pepersmaak kan onderscheiden, toch als je er al je aandacht en weinige ochtendenergie op richt. Of kippenwit met tuinkruiden, waarbij je je afvraagt om welke tuinkruiden het gaat en of dat je momenteel wel echt kip aan het eten bent: zonder een extra veeg mosterd had je immers ook evengoed een droge boterham kunnen smikkelen.

Ik doe er niet meer aan mee. Ik heb de vrolijkmakende beleving van shoppen bij mijn favoriete speciaalzaken ambachtelijke beenhouwerij Rondou en Kaasambacht Elsen uitgebreid. Je vindt er me niet meer alleen op zoek naar verrukkelijke lamskroon, het beste rundvlees of het verrassendste kaaspallet. Zo vaak als ik maar kan, bestel ik bij Filip en Siona Rondou of bij Fried Elsen en zijn zonen nu ook een arsenaal en lekker, verfijnd, ambachtelijk, huisbereid en smaakvol broodbeleg! Weg met de industriële brol: ook in de week moet ontbijten een lekker plezier zijn.

Het wordt een mooie en lekkere week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...