donderdag 7 februari 2008

Dr. Velo in actie


Een fiets in Leuven ziet af: je hebt er de hellingen die voor een Kempische blonde niet zo vertrouwd zijn, vervolgens zijn er de dronken of nuchtere studenten die graag frustraties uiten op een ander zijn spullen, er is het gebrek aan fietsenstalling en de consequentie daarvan: fietsen kriskras op een hoop, tegen elkaar aanleunend, in elkaar gehaakt als in een verliefd orgie; met de nodige schade.

Dat is zowat wat mijn jàren oude Oxford hier de laatste maanden heeft moeten verdragen. Gevolg: slepende remmen, ontregelde versnellingen, kapotte bel, platte banden, niet-werkend licht, enz.

Tijd dus voor een time-out voor mijn geliefde tweewieler (zonder sta ik nergens): ik gunde hem een behandeling in de fietsenspa van Dr. Velo. Na een halve dag is hij zo weer opgekalefaterd: nieuwe bel (lekker lawaaierig), banden opgepompt (lekker "sjeezen" op de Leuvense hellingen en elk bobbeltje ontwijken), remmen terug aangespannen (geen onnodig gepeddel meer op die hellingen), afgestelde versnellingen (lekker snel) en een nieuwe dynamo (blauwe ventjes gaan verblinden)!

Dring dring...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...