maandag 23 april 2012

Happy Flowers, Happy Thoughts

Bloemen maken me blij en hebben een werking die te vergelijken is met een intense zoen, een liefhebbende knuffel, een vriendelijke babbel wanneer je getroost moet worden, de zon op je huid, het perfecte straciatella-ijs, enkele nachten heerlijk slapen, Mozarts Flute Concerto nr. 1 in G minor, de perfecte pasta al ragu. 

IK weet niet of het de geur, de kleur of hun frisheid is. Ik weet niet of het universeel is en Nyouga in Timboektoe het bijvoorbeeld ook ervaart, iets psychologisch is waar Freud of Jung wel een uitleg voor hebben of het te maken heeft met mijn lieve oma met haar bloemenwinkel waar ik na schooltijd nog meer mocht ravotten? Tussen op te kweken planten in de serre, tussen tulpen in tien kleuren in de reuzegrote tuin of tussen de immer fris ruikende vazen in de winkel. Eens de ravot-leeftijd ontgroeid (het is me niet duidelijk of ik überhaupt al wel op dat punt ben aanbeland), mocht ik zelfs mee vazen vullen, boeketten afrekenen of pakjes inpakken. 

Het Geluk van een Kind, quoi.

 't Was de perfecte dag om knalroze bloemen te planten.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...