donderdag 26 april 2012

Franse lekkernijen in een kleedje

Fuck. Fcuk heeft leuke kleding! Niets nieuws natuurlijk. Ik kende het merk French Connection al van mijn vele Londonse trips. Het betoverde me met mooie snits, leuke stoffen, aparte twists en een altijd stijlvolle, soort klassieke uitstraling die nooit saai was. Echter, ik sleurde winkeltassen mee terug het Kanaal over, maar nimmer was er daar eentje van fcuk bij. Het prijskaartje - dat weliswaar terecht is, maar voor een prille twintiger net wat te duur - had er zeker iets mee te maken.

Nu geen prille twintiger meer en een mooie selectie van het merk bij Luz de Lux, zowat op mijn stoep zoals je weet. Bij elke pasbeurt duiken er wel enkele stuks van French Connection mee in het hokje. En hoewel Barbara de prachtigste stukken er perfect uit weet te kiezen voor in haar winkel, blijft rondstruinen op de website van het merk een ware marteling: nog meer moois! Nog meer hebben, hebben, hebben

Ik weet me in te houden. Ik hou van online window shoppen, niet van online shoppen. Maar ook, na uiterst sympathiek, geduldig, uitgebreid en passend stijladvies op mijn stoep vulde ik mijn kast aan met een zoveelste fcuk-item. Met plezier, maar "doseren" was in een ver verleden nog een levensmotto.



Vibrerend knaloranje, frêle met broderie anglaise, soepelvallende stof en die heerlijke Provençaalse touch. Om maar te zeggen: ik zie me al met een baguette en verse olijven in mijn mandje, op mijn Achielle-fiets (een olijfgroene Julie; perfect bij oranje, nvdr), van de geurende boerenmarkt terug naar mijn in de Franse zon badend huisje trappen. 

Welke foodie kan er nu neen zeggen tegen dat beeld?    

1 opmerking:

  1. Lap, nu ga ik een hele dag wakker liggen (want door de dag slaap ik doorgaans) wat ik me echt bij vibrerend oranje moet voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...