donderdag 22 mei 2014

De Baron - Geweldige ginbar in hartje Leuven

L'Amour had me al meermaals aan mijn mouw getrokken: dat we nu toch echt eens wat moesten gaan sippen bij De Baron, Leuvens' nieuwste hotspot. Een hotspot met een focus op Gin (en de dikwijls bijhorende tonics), that is. Ik ben daar niet vies van, dus was het gewoon kwestie van asap een apero-gaatje te vinden/maken.

Biercée gin + Schweppes Premium Ginger & Kardemom - Hernö + Fentimans Tonic Water

Gezien het onderwerp en de reden van het gaatje verbaast het dat het nog zolang heeft geduurd: De Baron opende ergens eind februari - begin maart al de deuren. Het feit dat de plek niet meteen met naam en toenaam naar de buitenwereld communiceert en we aanvankelijk niet door hadden dat het "café" met de prominente merknaam "Estaminet" naast Museum M de eigenlijke ginbar van ons verlangen was, speelde daarin ook een rol. 



Maar zoals altijd is alles goed gekomen en betraden we op een doordeweekse avond goedgemutst het bescheiden gin-walhalla in de Leuvense binnenstad. Je zou voor minder, want het vooruitzicht was indrukwekkend: bij De Baron zijn meer dan 50 internationale gins te proeven. Christiaan Exelmans mixt ze voor jou op de ideale wijze en garneert het glas met de leukste, meest aromatische botanicals uiteraard passend in de indentikit van jouw gin. En dat is bij een Hendricks een keertje geen komkommmer, maar wel gedroogde rozenblaadjes en peper. Verrassend en daarom meteen een extraatje op mijn lijst met favoriete start-je-avond-in-stijl-plekken!  

No Way dat die g&t-hype binnenkort over is ... Ik heb er nog te veel te proeven. En jij?


Ginbar De Baron
Leopold Vanderkelenstraat 26
3000 Leuven
(naast de hoofdingang van Museum M)
0497 45 02 20
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...