zondag 14 oktober 2007

Op een eiland

Ik had me nooit kunnen inbeelden dat ik me alleen op een eiland, of meer couranter: op de "boerenbuiten" zou vestigen, maar sinds ik in dit boek begonnen ben, is dat helemaal veranderd. Al vanaf pagina 1 zag ik mezelf in een leuke cottage op een Schots eiland. Wanneer het verhaal zich verplaatste naar de andere kant van de oceaan, beeldde ik me in in een leuk vissershuisje aan de rand van een klif in Maine. Dit is alleen maar een voorbeeld om de meeslependheid van dit boek aan te tonen, vanaf het prille begin.

Dit boek is niet algemeen gekend, heeft geen Humo-lijstjes veroverd, maar wat dan nog? Een goede vriendin stopte het in mijn handen met de boodschap dat dit een "must-read" is. En dat was het ook!

Oorlogsfotografe Tirza wordt geconfronteerd met haar verleden, een verleden dat zich afspeelt tegen de achtergrond van WOII. Heden en verleden kruisen elkaar, net zoals in het echte leven. Meeslepend dus, mooie setting, mooi verhaal, sterke opbouw, een zekere spanning, een mooie dosis van alles wat belangrijk is in het leven, mooie personages, ontroerend enz.

Vanaf nu staan de Schotse hooglanden en Maine toch weer hoger op mijn "must-see" lijstje. Hoewel het met Maine gaat zijn zoals met mijn farao's in het eerste middelbaar...

Geprikkeld? Klik op de afbeelding en je wordt omgeleid naar de onlineboekenwinkel bol.com waar het te verkrijgen is voor € 6!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...