dinsdag 9 oktober 2007

Helemaal zen

Jef die zich tot een acupuncturist wendt? Dan kan ik niet achterblijven en een behandeling zen-shiatsu werd in mijn agenda genoteerd.

Kort uitgelegd maakt Shiatsu gebruik van drukpuntmassage om energiemeridianen in het lichaam opnieuw los te maken. Daardoor zouden kwalen zoals neerslachtigheid, pijnen, slaapproblemen, nervositeit enz. kunnen worden aangepakt.

Ik zat in mijn hoofd met een soort massage en ging dan ook o.a. voor een gevoel van ontspanning. Eén ding heb ik nu geleerd: wil je genieten zoals bij een klassieke massagebehandeling, dan ben je bij shiatsu aan het verkeerde adres. Jee, dat kan pijn doen!!! Je kan het beter shiatsu"behandeling" noemen. Blijven uitademen was de boodschap van de shiatsuman.

Ik ben er nog niet uit wat ik er precies van moet denken, maar ik vond het alvast een boeiende, fascinerende ervaring waar nog zeker een vervolg op komt. Ik oefen mijn uitademing al!

2 opmerkingen:

  1. Fantastish Ruth, ik geloof dat acupunctuur van dezelfde theorie uitgaat. Bij mij heeft het in ieder geval gewerkt. Men vertelde me ook wel dat voor blijvend effect de behandeling regelmatig moet plaatsvinden (wekelijks of zo).
    Vietnam is trouwens (zoals meer zuid-oost aziatische landen) een droom voor massage liefhebbers: hoofd-, voet, of full body massage voor een goede prijs. Ik heb mij al regelmatig laten verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk!!

    Nu, ik ga er sowieso een vervolg op breien en dan maar zien wat het geeft. Zaterdag heeft de man me overspoeld met informatie en theorie over de zen-shiatsu, maar veel is er niet echt van blijven hangen. Voor Westerlingen lijkt het ook vaak zo onrealistisch, zo onvatbaar,e. Daarom boeit het me net om het te proberen te begrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...