donderdag 4 oktober 2007

De appel valt niet ver van de boom

Ik denk dat we het allemaal wel kennen: we wisten het tijdens onze peuter-, kleuter-, kinder- en puberteit/tijd zoveel beter dan onze ouders. Wij, wij gaan het helemaal anders aanpakken. Wij zetten ons af en hebben vele leukere hobby's dan zij ooit hadden. Om dan na bijna 27 jaar tot de vaststelling te moeten komen dat we - ok, vanaf hier schakel ik toch maar over op de ik-vorm - dus: dat ik eigenlijk meer op mijn ouders lijk dan ik ooit had durven vermoeden.

Ik hou van wandelen in mooie domeinen (remember de zondagse wandelingen met een hele groep kennissen, met steevast een cola en een chips achteraf), ik hou van tentoonstellingen (idem dito: op zondag trokken we regelmatig, tegen de zin van mijn broer, naar de verschillende Belgische en buitenlandse musea waar we dan verstoppertje speelden tussen de schilderijen van Rubens, Van Gogh, Degas enz.) en zo hou ik ook heel erg van koken (dat is duidelijk mijn moeders werk, aangezien mijn vader zijn eerste stappen in de keuken nog maar net aan het zetten is).

Nu, er is wel degelijk een verschil tussen erg graag koken en kunnen koken. Ik leg me vooral toe op het eerste (mijn moeder op de twee). Dus probeer ik dagelijks aan de slag te gaan met allerlei verse groenten. Vandaag op het menu: risotto met pompoen - de eerste keer in mijn leven dat ik er zelf één aansnij - gorgonzola en rucola. En het mag gezegd: het was heerlijk op deze herfstdag! En in tegenstelling tot wat velen denken: helemaal niet zo veel werk!!


P.S. Het recept staat in de Nederlandse versie van het kooktijdschrift Delicious.







Van de andere driekwart pompoen heb ik noodgedwongen pompoensoep gemaakt. Dat wordt een eentonig menu volgende week! :)

2 opmerkingen:

  1. En hoe is het met het Italiaans van pa en ma. Ik hoop voor hen dat je hen al niet de loef afsteekt. En kunnen we dan ook verwachten dat je vroeg of laat een cursus dansen gaat volgen Ruth?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buongiorno!

    Hun Italiaans loopt ook nog steeds lekker: meermaals trips naar Italië, uitpluizen van de Italiaanse keuken én avondschool (ze zijn terug opnieuw begonnen, hihi).

    En ja: ik volg ondertussen een cursus buikdans. Nu dat heb ik pap nooit echt zien doen. hihi. Ballroom dancing zal voor later zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...