woensdag 19 september 2007

De trots om voor Dr. Paul te werken

Janssen Pharmaceutica is een begrip in Beerse en omstreken. In één adem zeg je immers ook "trouw, aangename werkgever, dynamiek, innoverend, ruimte voor initiatieven, voordelen, enz." (de lijst is tamelijk lang). Ik zou liegen als ik zou ontkennen dat er uit die lijst sinds gisteren een aantal begrippen verdwenen zijn.

Gisteren stond op elke nieuwswebsite te lezen dat Janssen 688 banen schrapt! 688!!! Waarvan 521 vaste mensen. De site in Beerse is het ergst getroffen.

Mijn vader werkt er al ... ik zou het niet weten ... jaren. Ik denk dat het een soort tweede liefde was: Dr. Paul had hem omver geblazen en aangestoken met zijn enthousiasme. :-) Altijd hoorde ik mijn vader met liefde en drive over zijn werk, over Dr. Paul, over het bedrijf praten. Het werkte ook aanstekelijk voor mij: toen mijn journalistendromen vage vormen begonnen aan te nemen, heb ik Dr. Paul mogen interviewen. In plaats van mijn vragen te beantwoorden, hadden we bij een kop thee een aangenaam gesprek - zoiets als grootvader met kleindochter - over school, dromen en ambities. Mijn interview zou hij later wel beantwoorden. Ik was verkocht!

En nu is de trots om voor Janssen Pharma te werken voorlopig omgeslagen in afwachten over wat er gaat gebeuren met de job van mijn vader. Ik volg het met argusogen, samen met de nationale pers en de zovele anderen die hopen op redelijk nieuws binnen twee maanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...