donderdag 17 oktober 2013

Sprankelende non-alcoholische apero

Ik zweer je dat mijn roots ergens in Italië moeten liggen: ik ben geboren voor fare l'aperitivo. Daarvoor ga ik trouwens niet wachten op het weekend. "Elke dag vakantie" is mijn motto en dus kan een sprankelend glaasje tussen de hectische of iets minder hectische werkdag en het avondeten absoluut. 
 
Om het smakenpalet te zuiveren, als moment van ontspanning, als een soort ritueel (en in de godsdienstles zagen we allemaal dat riten ontzettend belangrijk zijn! Wie ben ik om dat tegen te spreken?) enz. 
 
Nu, voor welke functie ook, dat glas hoeft niet altijd alcohol te bevatten. Al lijken ze dat in drankenland niet zo te beseffen, wanneer je het aanbod aperitiefdrankjes bekijkt.


Ik ben echter nooit te beroerd om de eigen noden te verzorgen, en die van niet-alcohol-sippende gasten. Zeker niet wanneer ik dan ook nog eens een prachtige fles Britse limonade aantref op mijn bureau. Cadeautje van collega D., omdat het etiket zo mooi was, omdat het wel iets was voor mijn zoektocht naar het Alternatief Aperitief, omdat het met liefde voor het food & drinks-vak was gemaakt en wij dat allemaal belangrijk vinden. 
 
Wordt het een virgin mojito van gember-citroenlimonade, ijs, munt, limoenpartjes en bruiswater of gaan we voor deze fantastische limonade met vers geraspte gember, partjes citroen, basilicumblaadjes, ijs en bruiswater? Enkele druppeltjes bitter ...
 
Een scheut gin kan ook nog, voor die andere dagen!
CinCin!
 
Te vinden bij de Engelse supermarkt Stonemanor in Everberg en Waterloo
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...