donderdag 3 oktober 2013

Hier moet je zijn voor lekkers!

Mijn favoriete dagblad DeMorgen heeft opnieuw wat extra leuks voor zijn lezers: drie mooi vormgegeven gidsjes die je de weg wijzen naar eigenzinnige plekjes om heerlijk te smullen. 

Het eerste, dat van Antwerpen, kon je vorige zaterdag voor € 4,95 al afhalen in je krantenwinkel (eerst even de bon uit je krant knippen). Er volgen er nog twee: Brussel en Gent. Ongetwijfeld verschijnt er op het einde van de rit ook nog een nabestelbon in de weekendeditie van de krant en/of op de website.


Sommige adresjes zul je al kennen, maar andere zijn dan weer echte te-ontdekken pareltjes. Fijn dat Luc Hoornaert die wil delen. Ook nog leuk: die dingen passen met gemak in mijn iet-of-wat kleinere handtas, dus moet ik niet met een soort van reistas rondzeulen om vervolgens aan tafel aan te schuiven.  

Zou ik hebben meegewerkt aan het project - fantaseren kost geen geld - dan had ik nog een editie Leuven en eentje over Hasselt voorzien. In deze steden bruist het en valt zeker het een en ander te proeven. Ik verdenk DeMorgen ervan de overweging gemaakt te hebben, gezien in het Brusselse boekje ook adressen uit Kampenhout, Mons en Heure-en-Famenne zijn opgenomen. 

Ik heb in de aardrijkskundeles wat anders geleerd, dan dat die plekken in het Brusselse zouden liggen. Om dan enkele kilometers verder te reizen en onder andere ook nog Leuven en Hasselt culinair te gaan verkennen, is toch een kleine moeite?

Maar onthou dit: de boekjes zijn handig, interessant, leuk én mooi. Wie weet eindigt de gazet dit verhaal met een "Wordt vervolgd".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...