donderdag 21 november 2013

Nestjes-madam goes Slapen in het Bos

Ik ben een "nestjes"-madam. Ik deed al aan cocoonen nog voor de verzamelde lifestyle- en vrouwenbladen het woord massaal oppikten. En 3 jaar nadat het door dezelfde verzameling perslui 6 feet diep begraven werd, nestel ik me nog altijd met veel plezier in een bed met dik donsdeken, krul ik me gemoedelijk op in het hoekje van de zetel met een heerlijk dekentje, omgeven door brandende kaarsen én geniet ik met bakken dik aangekleed van mijn espresso in the chilly morning. 


Als ik flink ingeduffeld in (roze) sjaal en met (roze) muts van een espresso kan sippen op een bankje aan een huisje in het bos, dan wordt het natuurlijk nog beter. Niet geheel toevallig deed ik dat een tijdje terug. Net zoals met een dekentje, brandend haardvuur (geen kaarsen, I'm sorry), glazeke wijn en Mon Amour me in het hoekje van de zetel krullen. Om erna heerlijk te slapen onder een maagdelijk wit, dikker dan dik en lichter dan licht donsdeken. 


't Is niet echt gezond voor een mens om de hele dag op die bank ineen gekruld te zitten. Edus, moeten de beentjes worden gestrekt. Dit huisje is een beetje hemel op aarde: overal waar je kijkt, strekken de wandel-, fiets- en ruiterpaden in het bos zich voor je uit. Beetje veel hemel op aarde, want na de verkenningstocht doorheen de Veluwse bossen, maak je het jezelf gewoon weer heerlijk gemakkelijk en oergezellig binnen.

Jatteke koffie, sloefkes aan de voetjes, een dvd in de speler of doorheen de leukste tijdschriften bladeren. Vriendjes jaloers maken via statusupdates is dan weer out of the question: boomtakken, bladeren en Hollandse lucht blijken geen geleider voor wifi of 3G. 'k Heb tot mijn eigen verbazing al nagelbijtend moeten ontdekken, dat ik aan zoiets even moest wennen. Echter, tegen de tijd dat mijn nagels waren afgeknabbeld, openden zich de poorten van het paradijselijke cocoonen pas wagenwijd. 

Dit nest is made for me!
Ook voor jou? 

www.slapeninhetbos.nl  
 


 

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal! Herken het helemaal! Ben groot fan van Slapen in het Bos :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :) Dankje.

    Me too! Ik zou er elk weekend wel kunnen "unwinden" na de hectische week.

    Wanneer ga jij?

    Doei doei
    Ruth
    x

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...